BRAT - Scăderi ale vânzărilor pentru ziarele româneşti în primul trimestru din 2015


Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), pentru perioada ianuarie - martie 2015, presa cotidiană centrală, mai ales cea quality, a înregistrat scăderi ale vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

Image result for ziare romanestiVânzările ziarelor româneşti au continuat să scadă în perioada ianuarie - martie 2015 - un trend descendent raportat în ultimii ani -, cifrele de vânzare fiind mai mici decât în perioada similară din 2014.

Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul şi Capital, care a înregistrat uşoare scăderi ale vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014. Astfel, pentru luna ianuarie, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 12.949 de exemplare (13.455 de exemplare în ianuarie 2014), în februarie - 13.233 de exemplare (13.724 de exemplare în februarie 2014), iar în martie - 12.846 de exemplare (13.483 de exemplare în martie 2014).

Poziţia a doua a clasamentului este ocupată de România liberă, ziar editat de Eta Media Publishers, care a înregistrat uşoare creşteri faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 10.286 de exemplare în ianuarie 2015 (6.458 de exemplare în ianuarie 2014), de 10.488 de copii în februarie 2015 (8.194 de copii în februarie 2014) şi de 10.407 exemplare în martie 2015 (12.003 exemplare în martie 2014).

În topul ziarelor quality urmează, pe locul al treilea, Adevărul, editat de Adevărul Holding, care, în luna ianuarie 2015, a avut o medie de vânzări de 9.238 de exemplare (9.058 de exemplare în ianuarie 2014). În luna februarie, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 9.667 de exemplare (9.160 de exemplare în februarie 2014). În luna martie a acestui an, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 9.511 exemplare (9.454 de copii în martie 2014).

În ceea ce priveşte Jurnalul Naţional, editat de Intact Publishing, acest cotidian a înregistrat scăderi semnificative ale cifrelor de vânzare. Astfel, în ianuarie anul acesta, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 5.323 de exemplare (10.386 de exemplare în ianuarie 2014), în februarie, de 4.831 de exemplare (11.145 de exemplare în februarie 2014), iar, în martie, de 4.314 exemplare (9.414 exemplare în martie 2014).

În rândul tabloidelor, Click!, editat de Adevărul Holding, este lider de vânzări şi a raportat, în ianuarie anul acesta, o medie de 102.970 de exemplare (117.059 de exemplare în ianuarie 2014), în februarie, de 104.339 de exemplare (116.732 de exemplare în februarie 2014), şi în martie, de 101.283 de exemplare (120.725 de exemplare în martie 2014).

Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor în general se situează Libertatea, publicaţie editată de trustul Ringier România, care, în ianuarie, a raportat o medie de 61.707 exemplare (76.621 de exemplare pe apariţie în ianuarie 2014), în februarie, de 64.579 de exemplare (78.236 de exemplare în februarie 2014), iar în martie, de 71.402 exemplare (77.560 de exemplare în martie 2014).

La capitolul publicaţii financiare, cotidianul Ziarul Financiar a avut o medie lunară de vânzări pe apariţie pentru ianuarie 2015 de 6.533 de exemplare (8.306 exemplare în ianuarie 2014), pentru februarie, de 6.657 de exemplare (8.427 de copii în februarie 2014), iar în martie, de 6.718 exemplare (8.393 de exemplare în martie 2014).

În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Convergent Media (parte a grupului Intact), a raportat o medie de vânzări pentru luna ianuarie de 24.034 de copii (22.727 de exemplare în ianuarie 2014), pentru luna februarie, de 26.974 de copii (30.261 de exemplare în februarie 2014), şi pentru luna martie, de 27.607 copii (27.027 de exemplare în martie 2014).

BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presă scrisă, online, radio şi outdoor).

de Departamentul Life - Mediafax