Treceți la conținutul principal

Opt scriitori aspiranți vor fi selectați la Atelierul de Scenaristică SECVENȚE


Asociaţia culturală Secvenţe în parteneriat cu Saga Film şi TorinoFilmLab anunţă începerea înscrierilor pentru cea de-a doua ediţie a Atelierului de Scenaristică SECVENŢE. Până în 20 august 2012, toţi cei care au scris un scenariu de lungmetraj ficţiune pot să-l înscrie la acest atelier care se bazează pe consultări individuale, cursuri intensive şi studii de caz şi să câştige 5.000 de euro.

La această ediţie organizatorii colaborează cu TorinoFilmLab – workshopul AdaptLab, iar cursanţii de la cele două ateliere vor participa la cursuri în comun. TorinoFilmLab este unul dintre cele mai prestigioase ateliere internaţionale care susţine cineaşti prin activităţi de instruire şi finanţare. TorinoFilmLab a fost iniţiat în 2008 cu un buget anual impresionant de 1.000.000 de euro. AdaptLab, cel mai nou workshop din cadrul TFL, este un curs avansat dedicat scenariştilor europeni care doresc să dezvolte adaptări ale unor romane preselectate.

Datorită acestui parteneriat, participanţii selectaţi la ediţia 2012-2013 a atelierului SECVENŢE vor avea acces la seminarii şi studii de caz susţinute de unii dintre cei mai apreciaţi profesionişti europeni din domeniul scenaristicii.

La prima ediţie a atelierului SECVENŢE, care s-a desfăşurat între septembrie 2011 şi martie 2012, s-au înscris 141 de persoane dintre care au fost selectate 8, şi scenariul ales ca şi câştigător de către Saga Film a fost “Viscolul”, scris de Mihnea Dinu, un thriller cu elemente de fantastic a cărui acțiune se petrece în haosul retragerii din 1916, în pădurile din zona Predeal-Sinaia. Puteţi citi patru dintre scenariile rezultate în urma atelierului accesând acest link:
http://editura.liternet.ro/carte/301/David-Enachescu-Muresan-Tion/Secvente.html

Ediţia a II-a se va întinde pe o perioadă de şase luni (septembrie 2012 – martie 2013) şi va fi împărţită în trei sesiuni a câte patru zile, între care se vor desfăşura consultări online. La finalul atelierului toate proiectele vor fi prezentate în cadrul unei sesiuni de pitching producătorilor de film autohtoni şi SAGA FILM va oferi 5.000 de euro pentru cumpărarea scenariului câştigător.

Atelierul se adresează tuturor celor care au idei originale, capabili să le transpună într-un scenariu de lungmetraj. Calitatea scenariilor, potenţialul autorilor şi diversitatea genurilor vor fi criteriile care vor sta la baza selecţionării participanţilor. Astfel, sunt încurajaţi să se înscrie atât scenariştii cu experienţă, cât şi cei care se află la începutul carierei.

Vor fi selectaţi 8 participanţi care, sub îndrumarea tutorilor Răzvan Rădulescu şi Alexandru Baciu vor lucra la analizarea, rescrierea şi finalizarea acestor scenarii. Răzvan Rădulescu este un scenarist consacrat, sub a cărui semnătură se află filme regizate de Cristi Puiu, precum ”Marfa şi banii” şi succesul internaţional ”Moartea domnului Lăzărescu”. A fost consultant de scenariu pentru ”4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile” al lui Cristian Mungiu şi ”Autobiografia lui Nicolae Ceuşescu”, de Andrei Ujică. În 2009 a regizat primul său lungmetraj, ”Felicia înainte de toate” (scris şi regizat împreună cu Melissa de Raaf). Din 2005 predă la Hochschule fur Gestaltung în Germania şi la ESAV Marrakech, iar din acest an este tutor la TorinoFilmLab. Împreună cu Alexandru Baciu a scris ”Hîrtia va fi albastră”, ”Boogie” şi ”Marţi, după Crăciun” ale lui Radu Muntean şi filmul regizat de Constantin Popescu Jr., ”Principii de viaţă”. Alexandru Baciu a regizat anul trecut, împreună cu Radu Muntean, documentarul ”Vorbitor”.

Pe lângă consultările individuale cu tutorii, vor fi organizate cursuri intensive şi studii de caz susţinute de profesionişti consacraţi din industria cinematografică internaţională, printre care Frantz Rodenkirchen şi Gino Ventriglia. Franz Rodenkirchen lucrează ca şi consultant pe scenarii şi este selecţionerul principal la TorinoFilmLab. Frantz colaborează şi cu Binger Filmlab, unde predă ‘A la carte’- workshop “Script Editing – Six days of practice” şi este tutor la TorinoFilmLab – Script&Pitch; CineLink, piaţa de co-producţie de la Sarajevo Film Festival şi la Berlinale Talent Campus, Berlin. Gino Ventriglia lucrează ca şi story editor şi tutor la TorinoFilmLab – Script&Pitch şi FrameWork; cât şi pentru alte programe internaţionale ca şi: Interchange, POWR la Baltic Event şi Jerusalem Film Lab. Gino predă scenaristică la Centro Sperimentale di Cinematografia, Universitatea Italiană Naţională de Cinematografie.

Înscrierile pentru Atelier Secvenţe – Ediţia a II-a au loc între 9 iulie şi 20 august 2012, urmând ca până la data de 10 septembrie 2012 să fie anunţate numele cei opt participanţi. Mai multe detalii despre înscriere, program şi regulamentul complet pot fi găsite pe site-ul www.ateliersecvente.ro.

sursa

Postări populare de pe acest blog

Subway Performer Mike Yung - Unchained Melody (23rd Street Viral Sensation)

Is this The end? Australian inventor creates a special character - Ћ - to replace English language's most common word

It is the most commonly used word in the English language. But, if an Australian restaurateur has his way, our use of 'the' could be about to change forever. Paul Mathis, from Melbourne, has designed the letter 'Ћ' as a replacement for 'the'. Idea: Paul Mathis, from Melbourne, has designed the symbol above as a replacement for 'the'. This is a scene from a promotional video   The businessman is now lobbying Apple asking to promote his app, which features the character in its iTunes store. In an interview with The Sydney Morning Herald, he said: 'The word "and" is only the fifth-most used word in English and it has its own symbol – the ampersand. 'Isn’t it time we accorded the same respect to "the"?' As reported by The Telegraph, Mr Mathis, who has opened more than 20 restaurants and hotels across Australia, has invested AUS $38,000 (£23,500) in the new app. But despite his optimism, it has s...

Engleza și franceza în dialect oltenesc. Greșeli monumentale pentru străinii care vin la Brâncuși

Foto: Radu Ciocoiu/Facebook via adevarul.ro Turiștii străini care ajung în Gorj ar face bine să citească Wikipedia  înainte. Și asta pentru că panourile informative și cărțile poștale despre Ansamblul Monumental „Constantin Brâncuși” conțin mari greșeli de traducere. În Târgu Jiu, turiștii pot cumpăra de la Centrul de Informare Turistică Brâncuși vederi cu marile opere ale sculptorului român: Coloana Infinitului, Poarta Sărutului, Aleea Scaunelor, Masa Tăcerii. Numai că traducătorii gorjeni au reușit teribila „performanță” de a greși două dintre numele acestor monumente: – numele în franceză al Coloanei Infinitului este „LA COLO N E SANS FIN” (varianta corectă este „LA COLO NN E SANS FIN” ); – numele în franceză al Mesei Tăcerii este „LA TABLE DU SIL A NCE” (varianta corectă este „LA TABLE DU SIL E NCE” . „Este foarte probabil ca denumirile să fi fost traduse de oameni slab pregătiţi, care nu au consultat nici măcar un dicţionar şi s-au grăbit. ...