Treceți la conținutul principal

Interviu artLine.ro cu Xiu/ Xiusha (Xenia Pamfil), autoare de benzi desenate


Artista Xenia Pamfil este cunoscuta in lumea bd-ului autohton cu creatiile sale originale. La sfirsitul lunii ianuarie a avut o expozitie la Galeria Sain Ink din Capitala.

artLine.ro: De ce folosesti acest pseudonim Xiu?
 
Xiu (Xenia Pamfil): Pai, numele meu este specific rusesc si forma de alint este Xiusha, iar mai prescurtat: Xiu.

artline.ro: Vorbeste-mi despre tine.

Xiu (Xenia Pamfil): O sa vorbesc despre latura mea artistica pentru ca ma caracterizeaza cel mai mult. Desenez de cand eram mica, in special personaje, lucruri sau evenimente care mi se par amuzante. De-a lungul timpului am studiat artisti si ilustratori si am incercat sa-mi construiesc un stil propriu, un stil care sa bucure privitorul. Mi-a placut mereu sa spun ceva prin desenele mele de aceea m-am apropiat mai mult de banda desenata, iar in momentul de fata a devenit modalitatea cea mai draga mie de a ma exprima si de a comunica lumii sentimentele si ideile mele. 



artLine.ro: Cum ai descrie creatiile tale?

Xiu (Xenia Pamfil): In primul rand amuzante si cu o nota de buna dispozitie. Asta incerc sa redau si sper ca si cei din jur sa simta veselia lucrarilor mele. Daca nu te fac intodeauna sa razi cu lacrimi macar, sper eu, iti induc o stare de buna dispozitie.

artLine.ro: Cind ai inceput sa iubesti bd-urile?

Xiu (Xenia Pamfil): A! De cand eram micuta. Aveam un vraf imens de Pif-uri ramase de cand era mama adolescenta. Erau in mai multe formate si cu mai multe personaje. Mai tarziu m-am abonat la o revista ruseasca, "Misha", nu stiu daca a auzit cineva de ea. Era tot in genul revistei Pif, iar rusii o editau in limba franceza, pentru europeni, probabil.  Dupa ce am intrat in industria jocurilor, am inceput sa studiez mai mult ce se gaseste pe net in legatura cu ilustratia si benzile desenate si am descoperit multi artisti dintre care preferatii mei sunt francezii.



artLine.ro: Unde lucrezi?

Xiu (Xenia Pamfil): Lucrez la Electronic Arts. In cadrul firmei fac cam tot ce tine de un grafician 2D, adica, concepte de personaje si environment, texturare, dar pasiunea mea raman benzile desenate.




artLine.ro: Ce parere ai despre bd-ul romanesc contemporan?

Xiu (Xenia Pamfil): Parerea mea e ca incepe sa se miste cate ceva si in domeniul benzii desenate. Asta nu poate decat sa ne bucure pe noi toti pasionatii de benzi desenate. Sper, insa, sa reusim sa ajungem cat mai repede la un nivel cat mai apropiat de cel din afara. Imi doresc asta de foarte mult timp :) si poate incet, incet vom ajunge si noi acolo. Visul meu este sa am o cariera in acest domeniu, dar momentan la noi in tara nu este posibil si asta ma intristeaza cel mai mult. Poate ca prin eforturile si munca noastra de acum (noi, cei din micuta comunitate de BD-isti) ii vom ajuta macar pe viitorii artisti sa poata trai din asa ceva.

artLine.ro: Ce ai vrea sa faci si crezi ca nu ai timp, resurse etc.?

Xiu (Xenia Pamfil): Am multe idei de comics-uri si graphic novel-uri pe care vreau sa le materializez cumva, candva. Da, imi cam lipseste timpul, dar am ambitie si cine stie cu multa munca poate o sa reusesc sa
public ceva.



artLine.ro: Iubitorii de arta unde te pot (re)vedea?

Xiu (Xenia Pamfil): Cel mai la indemana este blogul meu: xiusha.blogspot.com dar si in Revista Comics unde il gasiti pe Papoi si in "The Book of George".



Sursa creatiilor + foto: Xiu/ Xiusha (Xenia Pamfil)

D.T
artline.ro


Postări populare de pe acest blog

Subway Performer Mike Yung - Unchained Melody (23rd Street Viral Sensation)

Degradarea morală a societăţii noastre este la fel de răspândită la vârf pe cât este la bază

TEMA: Revoltele din Marea Britanie David Cameron, Ed Miliband și întreaga noastră clasă politică s-au reunit ieri pentru a-i denunţa pe revoltaţi. Și, firește că aveau dreptate să spună că acţiunile acestor jefuitori, incendiatori și tâlhari sunt demne de dispreţ și criminale, și că poliţia ar trebui să primească mai mult sprijin. Dar toată această manifestare publică a șocului și-a indignării a avut ceva extrem de fals și ipocrit.  Căci deputaţii vorbeau despre teribilele evenimente din cursul săptămânii de parcă n-ar fi avut nimic de-a face cu ei. Eu, unul, nu pot accepta această ipoteză. De fapt, sunt de părere că avalanșa de criminalitate de pe străzile noastre nu poate fi disociată de degradarea morală prezentă în cele mai sus-puse cercuri ale societăţii britanice moderne. În ultimele două decenii, am asistat la un declin înspăimântător al standardelor morale în rândul elitei britanice și la apariţia unei culturi aproape universale a egoismului și a lăcomiei.

Casa Share, proiectul comunității online care schimbă vieți

Zeci de familii din România trăiesc în condiții inumane, fără căldură, lumină sau chiar fără mâncare. În multe județe din zona Moldovei (considerate județele cele mai sărace din țară) mii de copii își fac temele la lumina lumânării și dorm înghesuiți cu frații și surorile. Un ieșean s-a decis, din dorința de a face bine, să schimbe viața celor mai puțin fericiți. Bogdan Tănasă (foto) își dedică o bună parte din timp și resursele sale financiare pentru proiectul Casa Share, pe care l-a dezvoltat în urmă cu patru ani. Persoanele inimoase care fac parte din comunitatea online salvează oamenii sărmani. Casa Share a fost modalitatea prin care 20 de familii – în total 110 copii – au început să trăiască altfel. Am stat de vorbă cu Bogdan Tănasă care mi-a povestit despre proiect, despre implicarea oamenilor, ceea ce-l motivează și despre cum arată acum viața celor pe care i-a ajutat. continuarea articolului la editiadedimineata.ro   scrisă de Manuela Dinu