Treceți la conținutul principal

Unde să citești vara asta: parcuri, cafenele, ceainării

infiniVara transformă orașul într-un imens spațiu de joacă pentru cititorii feroce: unde putem evada ca să citim? Avem de ales între parcuri, ceainării, cafenele sau cine știe ce alte locușoare cochete unde să ne savurăm în tihnă cartea.

Noi am strâns câteva sugestii. Voi unde citiți de obicei vara?



Nu știu alții cum sunt dar pe mine dacă mă prinde o carte atunci mă pierd cu totul în ea, ignorând cu desăvârșire și consecințe tot ce se întâmplă în jurul meu, ratând stații de metrou, traversând fără să mă asigur, citind pe stradă și „îmbrățișând” stâlpi sau străini după caz.

Dar chiar și așa tot sunt câteva locuri unde îmi place mai mult să mă pierd în lectură decât în altele, mai ales acum când pot abandona liniștită patul de acasă pentru ceva aer liber.



Parcul Carol e parcul meu de suflet, m-am îndrăgostit iremediabil de el de prima dată când l-am văzut iar locuri numai bune de citit sunt o grămadă și pentru fiecare tip de cititor. Pentru cei ce nu vor să fie deranjați există insulița, celor care mai fac și pauze și vor un moment de respiro sau de „inspiro” le recomand să citească la băncile din capătul scărilor, aproape de monument  pentru că priveliștea nu dezamăgește.

Apoi ar mai fi Parcul Romniceanu, ascuns bine de casele vechi, pline de propriile povești. Și dacă tot suntem în zonă vă recomand și grădina de la Infinitea sau de la Joie de vivre. Doar cărțile și ceaiul merg mână în mână!

La capitolul locuri mai neortodoxe de citit ar fi librăriile de tipul Cărturești unde mi s-a întâmplat adesea să răsfoiesc o carte preț de câteva capitole, până să mă conving să o cumpăr. Și dacă tot am ajuns în zona Pieței Romane vă recomand Grădina Verona sau La Copac pentru o bere și o carte!


Bucureștiul e plin de ceainării și cafenele îmbietoare, numai bune pentru citit. Pentru că sunt aproape de casă, îmi place să merg în Green tea ori în Coftale, ambele având ceaiuri și cafele savuroase, muzică bună și grădini frumoase pentru zilele calde.

Un alt loc numai bun de citit care mă inspiră se află pe treptele sau băncile din fața TNB. În zumzetul și agitația orașului, să te pierzi în cartea din mâinile tale care are ceva aparte. Și dacă vorbim de spații din mijlocul orașului, să nu uităm de Grădina Icoanei sau de Parcul Ion Voicu (Ioanid), micuțe și cochete, unde poți citi în voie.

Ultima sugestie, dar nu cea din urmă – pe malul lacului în Tineretului.  Asta e deja „una clasică” pentru mine, copilărind pe aproape și bucurându-mă de acest parc de mii de ori. Dacă treci de zonele aglomerate și populare, vei găsi cu siguranță umbra unui copac la care să te cuibărești cu cartea ta. S-ar putea să nu mai vrei să pleci de acolo :).



Sunt multe locuri în care poți să citești în Iași – în Grădina Botanică, în fotoliile care te invită la citit din librăriile ieșene, în cafenelele liniștite, cu rafturi pline de cărți care așteaptă a fi răsfoite... Locul meu preferat a rămas însă de-a lungul anilor parcul Copou. Obișnuiam să vin aici între pauzele de la cursuri, cu o cafea și cu o carte bună în mână și să stau pe o bancă colorată, la umbra teilor, pierzând noțiunea timpului. Nu știu exact dacă oamenii cu care am venit aici, cu care am citit și am vorbit despre literatură mi-au influențat această preferință, sau acest loc are o magie a sa, cu aleile sale lungi, teii săi și al lor miros specific.



Abia aștept căldura ca să mă retrag pe terasa de la Librăria Humanitas Kretzulescu cu o carte în mână! Îmi place să citesc mai mult în librării decât în cafenele pentru că este mult mai liniște iar rafturile pline de cărți din jur te îmbie și mai mult la citit. Dar locul ăsta special are un parfum aparte pentru că ai vedere chiar la construcția de cărămidă a bisericii Kretzulescu și la părculețul care o înconjoară.

Pentru cei care iubesc cititul în natură și vor o variațiune de la clasicul parc există Grădina Eden. Situată chiar pe Calea Victoriei, grădina crescută sălbatic în curtea palatului Știrbei, s-a transformat într-o terasă plină de verdeață unde poți citi în voie chiar și în zilele calde de vară.

Postări populare de pe acest blog

Subway Performer Mike Yung - Unchained Melody (23rd Street Viral Sensation)

Degradarea morală a societăţii noastre este la fel de răspândită la vârf pe cât este la bază

TEMA: Revoltele din Marea Britanie David Cameron, Ed Miliband și întreaga noastră clasă politică s-au reunit ieri pentru a-i denunţa pe revoltaţi. Și, firește că aveau dreptate să spună că acţiunile acestor jefuitori, incendiatori și tâlhari sunt demne de dispreţ și criminale, și că poliţia ar trebui să primească mai mult sprijin. Dar toată această manifestare publică a șocului și-a indignării a avut ceva extrem de fals și ipocrit.  Căci deputaţii vorbeau despre teribilele evenimente din cursul săptămânii de parcă n-ar fi avut nimic de-a face cu ei. Eu, unul, nu pot accepta această ipoteză. De fapt, sunt de părere că avalanșa de criminalitate de pe străzile noastre nu poate fi disociată de degradarea morală prezentă în cele mai sus-puse cercuri ale societăţii britanice moderne. În ultimele două decenii, am asistat la un declin înspăimântător al standardelor morale în rândul elitei britanice și la apariţia unei culturi aproape universale a egoismului și a lăcomiei.

Casa Share, proiectul comunității online care schimbă vieți

Zeci de familii din România trăiesc în condiții inumane, fără căldură, lumină sau chiar fără mâncare. În multe județe din zona Moldovei (considerate județele cele mai sărace din țară) mii de copii își fac temele la lumina lumânării și dorm înghesuiți cu frații și surorile. Un ieșean s-a decis, din dorința de a face bine, să schimbe viața celor mai puțin fericiți. Bogdan Tănasă (foto) își dedică o bună parte din timp și resursele sale financiare pentru proiectul Casa Share, pe care l-a dezvoltat în urmă cu patru ani. Persoanele inimoase care fac parte din comunitatea online salvează oamenii sărmani. Casa Share a fost modalitatea prin care 20 de familii – în total 110 copii – au început să trăiască altfel. Am stat de vorbă cu Bogdan Tănasă care mi-a povestit despre proiect, despre implicarea oamenilor, ceea ce-l motivează și despre cum arată acum viața celor pe care i-a ajutat. continuarea articolului la editiadedimineata.ro   scrisă de Manuela Dinu