Treceți la conținutul principal

O schimbare de mentalitate: Oamenii care nu cumpara nimic

Image result for give awayIntr-o lume a abundentei, exista la nivel global o miscare menita sa schimbe mentalitatile in privinta consumului.

Cu cativa ani in urma, Tamara DiMattina, din Australia, a lansat campania Buy Nothing New Month, cu scopul de a-i incuraja pe oameni ca timp de o luna sa nu cumpere niciun obiect de care nu au stringenta nevoie, potrivit The New Daily.

Interdictia nu se aplica in cazul bunurilor esentiale precum mancarea, medicamentele sau produsele de igiena.

La baza campaniei au stat observarea de-a lungul anilor a modului nechibzuit in care semenii sai isi cheltuiesc banii, precum si preocuparile cu privire la conditiile in care au fost produse bunurile cumparate si la ce se intampla cu acestea atunci cand nu mai sunt folosite.

In loc sa cumpere obiecte noi, oamenii dispun de o multime de alte optiuni, spun sustinatorii campaniei: pot cumpara din magazine second hand, pot imprumuta de la un prieten sau pot inchiria, pot face schimb cu un vecin, pot reutiliza, repara sau recicla, isi pot face propriile lucruri.

Un exemplu este organizarea unui targ pe baza de troc intre prieteni, la care fiecare participant aduce cateva lucruri de care nu are nevoie, se arata pe site-ul Buy Nothing New Month.

Mii de persoane s-au angajat in acest experiment, multi dintre ei afirmand ca au facut astfel economii insemnate, sustine DiMattina.

Interdictie de un an la cumparaturi

Altii au dus ideea de consum cumpatat la un alt nivel. Cait Flanders, din Vancouver, a luat in vara anului trecut decizia de a nu mai cumpara nimic inutil timp de un an, scrie Forbes.

Si-a redus bugetul pentru cafea, a incetat sa mai cumpere carti, reviste, produse cosmetice, produse electronice sau haine, cu exceptia unor obiecte vestimentare necesare, prevazute de la inceput.

De asemenea, a inceput sa isi cultive propriile legume. Pe parcursul anului, femeia in varsta de 30 de ani si-a redus cheltuielile la jumatate din venitul sau si intentioneaza sa prelungeasca interdictia de cumparaturi pentru inca un an.

Daruieste, primeste, nu cumpara

De o mai mare amploare este proiectul Buy Nothing, lansat in Bainbridge Island, Washington, care a adunat intr-un an si jumatate peste 100.000 de membri din 12 tari, potrivit site-ului oficial.

Prin intermediul miscarii este promovata o forma creativa, bazata pe colaborare, de impartire a abundentei inconjuratoare intre membrii comunitatii. Miscarea functioneaza pe baza unor grupuri locale organizate pe .

Oamenii ofera lucruri de care nu mai au nevoie, imprumuta bunuri sau pun la dispozitie, gratuit, diverse servicii, avand posibilitatea sa solicite, la randul lor, bunuri si servicii.

Lucurile nu se vand sau se cumpara si este exclus trocul, proiectul bazandu-se strict pe daruire.

O zi internationala a miscarii se sarbatoreste in a patra vineri a lunii noiembrie, data care coincide, deloc intamplator, cu Black Friday, ziua in care vanzarile explodeaza in magazinele din intreaga lume.

de Camelia Sisea
sursa: ziare.com 

Postări populare de pe acest blog

Subway Performer Mike Yung - Unchained Melody (23rd Street Viral Sensation)

Is this The end? Australian inventor creates a special character - Ћ - to replace English language's most common word

It is the most commonly used word in the English language. But, if an Australian restaurateur has his way, our use of 'the' could be about to change forever. Paul Mathis, from Melbourne, has designed the letter 'Ћ' as a replacement for 'the'. Idea: Paul Mathis, from Melbourne, has designed the symbol above as a replacement for 'the'. This is a scene from a promotional video   The businessman is now lobbying Apple asking to promote his app, which features the character in its iTunes store. In an interview with The Sydney Morning Herald, he said: 'The word "and" is only the fifth-most used word in English and it has its own symbol – the ampersand. 'Isn’t it time we accorded the same respect to "the"?' As reported by The Telegraph, Mr Mathis, who has opened more than 20 restaurants and hotels across Australia, has invested AUS $38,000 (£23,500) in the new app. But despite his optimism, it has s...

Engleza și franceza în dialect oltenesc. Greșeli monumentale pentru străinii care vin la Brâncuși

Foto: Radu Ciocoiu/Facebook via adevarul.ro Turiștii străini care ajung în Gorj ar face bine să citească Wikipedia  înainte. Și asta pentru că panourile informative și cărțile poștale despre Ansamblul Monumental „Constantin Brâncuși” conțin mari greșeli de traducere. În Târgu Jiu, turiștii pot cumpăra de la Centrul de Informare Turistică Brâncuși vederi cu marile opere ale sculptorului român: Coloana Infinitului, Poarta Sărutului, Aleea Scaunelor, Masa Tăcerii. Numai că traducătorii gorjeni au reușit teribila „performanță” de a greși două dintre numele acestor monumente: – numele în franceză al Coloanei Infinitului este „LA COLO N E SANS FIN” (varianta corectă este „LA COLO NN E SANS FIN” ); – numele în franceză al Mesei Tăcerii este „LA TABLE DU SIL A NCE” (varianta corectă este „LA TABLE DU SIL E NCE” . „Este foarte probabil ca denumirile să fi fost traduse de oameni slab pregătiţi, care nu au consultat nici măcar un dicţionar şi s-au grăbit. ...