Treceți la conținutul principal

O schimbare de mentalitate: Oamenii care nu cumpara nimic

Image result for give awayIntr-o lume a abundentei, exista la nivel global o miscare menita sa schimbe mentalitatile in privinta consumului.

Cu cativa ani in urma, Tamara DiMattina, din Australia, a lansat campania Buy Nothing New Month, cu scopul de a-i incuraja pe oameni ca timp de o luna sa nu cumpere niciun obiect de care nu au stringenta nevoie, potrivit The New Daily.

Interdictia nu se aplica in cazul bunurilor esentiale precum mancarea, medicamentele sau produsele de igiena.

La baza campaniei au stat observarea de-a lungul anilor a modului nechibzuit in care semenii sai isi cheltuiesc banii, precum si preocuparile cu privire la conditiile in care au fost produse bunurile cumparate si la ce se intampla cu acestea atunci cand nu mai sunt folosite.

In loc sa cumpere obiecte noi, oamenii dispun de o multime de alte optiuni, spun sustinatorii campaniei: pot cumpara din magazine second hand, pot imprumuta de la un prieten sau pot inchiria, pot face schimb cu un vecin, pot reutiliza, repara sau recicla, isi pot face propriile lucruri.

Un exemplu este organizarea unui targ pe baza de troc intre prieteni, la care fiecare participant aduce cateva lucruri de care nu are nevoie, se arata pe site-ul Buy Nothing New Month.

Mii de persoane s-au angajat in acest experiment, multi dintre ei afirmand ca au facut astfel economii insemnate, sustine DiMattina.

Interdictie de un an la cumparaturi

Altii au dus ideea de consum cumpatat la un alt nivel. Cait Flanders, din Vancouver, a luat in vara anului trecut decizia de a nu mai cumpara nimic inutil timp de un an, scrie Forbes.

Si-a redus bugetul pentru cafea, a incetat sa mai cumpere carti, reviste, produse cosmetice, produse electronice sau haine, cu exceptia unor obiecte vestimentare necesare, prevazute de la inceput.

De asemenea, a inceput sa isi cultive propriile legume. Pe parcursul anului, femeia in varsta de 30 de ani si-a redus cheltuielile la jumatate din venitul sau si intentioneaza sa prelungeasca interdictia de cumparaturi pentru inca un an.

Daruieste, primeste, nu cumpara

De o mai mare amploare este proiectul Buy Nothing, lansat in Bainbridge Island, Washington, care a adunat intr-un an si jumatate peste 100.000 de membri din 12 tari, potrivit site-ului oficial.

Prin intermediul miscarii este promovata o forma creativa, bazata pe colaborare, de impartire a abundentei inconjuratoare intre membrii comunitatii. Miscarea functioneaza pe baza unor grupuri locale organizate pe .

Oamenii ofera lucruri de care nu mai au nevoie, imprumuta bunuri sau pun la dispozitie, gratuit, diverse servicii, avand posibilitatea sa solicite, la randul lor, bunuri si servicii.

Lucurile nu se vand sau se cumpara si este exclus trocul, proiectul bazandu-se strict pe daruire.

O zi internationala a miscarii se sarbatoreste in a patra vineri a lunii noiembrie, data care coincide, deloc intamplator, cu Black Friday, ziua in care vanzarile explodeaza in magazinele din intreaga lume.

de Camelia Sisea
sursa: ziare.com 

Postări populare de pe acest blog

Subway Performer Mike Yung - Unchained Melody (23rd Street Viral Sensation)

Mike Yung, o voce extraordinară (artist al străzii, NY)

 <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/GrHfWKeTDEI?start=2" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe> <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/K-N8W3s2yYQ" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Editura Litera - Concursul de debut literar „Primul roman”

Un scriitor talentat, aflat la început de drum, va avea ocazia ca manuscrisul său să fie citit de prestigioși scriitori români și critici literari, precum: Doina Ruști, Radu Aldulescu, Cristina Bogdan, Mihai Ene.  Participanții trebuie sa nu fi publicat niciun roman până la data definitivării concursului, respectiv nicio operă epică unitară, mai lungă de 25.000 de cuvinte. Volumul desemnat câștigător va fi publicat în colecția „Biblioteca de proză contemporană”, coordonată chiar de Doina Ruști, iar autorul va fi recompensat cu marele premiu, în valoare de 10.000 de lei, oferit de Idea::Bank. Câștigătorii locurilor doi și trei vor primi vouchere în baza cărora să își achiziționeze cărți de pe Litera.ro, iar manuscrisele lor vor fi de asemenea publicate.  Etapa 1: 17 iunie – 19 iulie  – ÎNSCRIERE Etapa 2: 21 iulie – 23 august –  JURIZARE Etapa 3: 25 august – ANUNȚAREA CÂȘTIGĂTORILOR Etapa 4:  13 septembrie – FESTIVITATE DE PREMIERE articolul integral...