Treceți la conținutul principal

Brancuși, transformat în cyborg. Spot publicitar contestat pentru că i-ar falsifica vocea și cuvintele

Asociația Proiect Urban a reclamat la Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) spotul publicitar care promovează o bancă comercială, folosind imaginea sculptorului Constantin Brâncuși.

Și asta pentru că, susține Dan Podaru, președintele Asociației Proiect Urban, “prelucrarea electronică utilizată în spotul publicitar  a imaginii lui Constantin Brancuși mistifică identitatea reală a marelui artist și creează o falsă confesiune aparent a acestuia”.





“Neexistând un marcaj sau o atenționare asupra faptului că personajul din imagini nu este Constantin Brâncuși este generată impresia unei confesiuni a marelui creator, însă este o falsă confesiune ce poate aduce atingere identității și crezurilor reale ale artistului cu privire la opera sa. În concluzie, spotul publicitar transmite publicului o imagine a unui cyborg, nu a adevăratului artist Constatin Brancuși”, susține reprezentantul Asociației Proiect Urban.

În sesizarea făcută către CNA, Dan Podaru a invocat mai multe articole ale Legii Audiovizualului, care au fost încălcate de acest spot publicitar difuzat pe posturile TV.


“Dorim să sesizăm apariția unui spot publicitar în care animarea fotografiei cu imaginea lui Constantin Brâncuși prin mijloace electronice lasă impresia unui document autentic, a unui material documentar de arhivă (învechit prin procedee cinematografice), însă nu este deloc așa, spotul reprezentând doar o creație a agenției și nu un document autentic”, susțin reprezentanții Proiect Urban. 

Astfel, potrivit acestora, publicului îi este prezentată o imagine a lui Constantin Brancuși generată, electronică, nu una reală, demers care induce în eroare telespectatorul.

“Agenția de publicitate a creat o falsă confesiune a marelui artist prin mijloace electronice. În urma vizionării spotului publicitar, publicul poate rămâne cu impresia că filmul, aparent documentar, a fost realizat în anul marcat la începutul reclamei și că această confesiune chiar a avut loc, ceea ce reprezintă o inducere în eroare și o mistificare a realității, deoarece acestă filmare nu a avut loc niciodată. Imaginile și animația sunt generate în manieră computerizată”, se arată în sesizarea trimisă către CNA. 

Reprezentanții aceleiași asociații susțin astfel că sunt manipulate și mistificate identitatea și credințele personale ale artistului Constantin Brâncuși, prin atribuirea unei voci care nu aparține marelui sculptor, ci unui actor.

Potrivit contestatarilor, se pare că nu ar exista înregistrări originale de arhivă care să ateste vocea reală a lui Brâncuși.

“Ideile enunțate de personajul reclamei nu aparțin lui Constantin Brâncuși, ci reprezintă un colaj realizat din idei disparate. Nu există certitudinea și dovezi clare că aceste păreri au aparținut marelui artist. În consecință, ideile enunțate de către personajul Constantin Brâncuși din spotul publicitar reprezintă numai un colaj, o creație a departamentului de copyright a agenției, nu un enunț autentic, original”, sunt de părere contestatarii spotului. 

În aceste condiții, contestatarii cer încetarea difuzării spotului TV până la corectarea lui.

Autor: Andreea Secrieru
Sursa: YahooNews

Postări populare de pe acest blog

Subway Performer Mike Yung - Unchained Melody (23rd Street Viral Sensation)

Is this The end? Australian inventor creates a special character - Ћ - to replace English language's most common word

It is the most commonly used word in the English language. But, if an Australian restaurateur has his way, our use of 'the' could be about to change forever. Paul Mathis, from Melbourne, has designed the letter 'Ћ' as a replacement for 'the'. Idea: Paul Mathis, from Melbourne, has designed the symbol above as a replacement for 'the'. This is a scene from a promotional video   The businessman is now lobbying Apple asking to promote his app, which features the character in its iTunes store. In an interview with The Sydney Morning Herald, he said: 'The word "and" is only the fifth-most used word in English and it has its own symbol – the ampersand. 'Isn’t it time we accorded the same respect to "the"?' As reported by The Telegraph, Mr Mathis, who has opened more than 20 restaurants and hotels across Australia, has invested AUS $38,000 (£23,500) in the new app. But despite his optimism, it has s...

Engleza și franceza în dialect oltenesc. Greșeli monumentale pentru străinii care vin la Brâncuși

Foto: Radu Ciocoiu/Facebook via adevarul.ro Turiștii străini care ajung în Gorj ar face bine să citească Wikipedia  înainte. Și asta pentru că panourile informative și cărțile poștale despre Ansamblul Monumental „Constantin Brâncuși” conțin mari greșeli de traducere. În Târgu Jiu, turiștii pot cumpăra de la Centrul de Informare Turistică Brâncuși vederi cu marile opere ale sculptorului român: Coloana Infinitului, Poarta Sărutului, Aleea Scaunelor, Masa Tăcerii. Numai că traducătorii gorjeni au reușit teribila „performanță” de a greși două dintre numele acestor monumente: – numele în franceză al Coloanei Infinitului este „LA COLO N E SANS FIN” (varianta corectă este „LA COLO NN E SANS FIN” ); – numele în franceză al Mesei Tăcerii este „LA TABLE DU SIL A NCE” (varianta corectă este „LA TABLE DU SIL E NCE” . „Este foarte probabil ca denumirile să fi fost traduse de oameni slab pregătiţi, care nu au consultat nici măcar un dicţionar şi s-au grăbit. ...