Topul cărţilor care îi inspiră pe cititori să călătorească

Romanul "Mic dejun la Tiffany" ("Breakfast at Tiffany's"), de Truman Capote, se află pe primul loc într-un top al cărţilor care îi inspiră pe cititori să călătorească în diverse zone de pe Glob.

"Cărţile au puterea de a-i transporta pe cititorii cu multă imaginaţie în ţinuturi îndepărtate prin simpla putere a limbajului. Însă, se pare că anumite romane pot să îi transporte şi în realitate", afirmă autorul acestui articol apărut pe site-ul tabloidului britanic Daily Mail.

Autorii unui sondaj au descoperit faptul că mulţi cititori se lasă convinşi să viziteze anumite locuri din lume întrucât acele zone sunt descrise în romanele lor preferate.

"Mic dejun la Tiffany", de Truman Capote, ocupă primul loc în acest sondaj, inspirându-i pe cititorii săi să călătorească la New York. Cartea, publicată în 1958, descrie povestea personajului Holly Golightly, o tânără din societatea mondenă din Manhattan. Rolul ei a fost interpretat de Audrey Hepburn în filmul omonim, apărut în 1961.

În acest sondaj, 37% dintre respondenţi - în întregime femei - au spus că Truman Capote a reuşit prin stilul său literar să le convingă să viziteze oraşul New York.

Al doilea în topul celor mai populare destinaţii descrise în romane - aceasta fiind şi principala alegere făcută de cititorii de sex masculin - a fost romanul "Stăpânul inelelor", de J.R.R. Tolkien.

Aproximativ 15% dintre respondenţi au călătorit în Noua Zeelandă - ţara în care a fost filmat lungmetrajul inspirat de acel roman.

Pe locul al treilea s-a clasat romanul "The Beach", de Alex Garland, a cărui acţiune are loc în Thailanda.

Pe locurile următoare se află romanele din seria "Harry Potter", de J.K. Rowling - ale căror ecranizări au fost turnate parţial în Castelul Alnwick din comitatul britanic Northumberland -, "Cocoşatul de la Notre-Dame", de Victor Hugo - a cărui acţiune este plasată la Paris - şi "Captain Corelli's Mandolin", de Louis de Bernieres, un roman cu o acţiune plasată pe insula grecească Cefalonia.

Sondajul a fost realizat de lanţul de magazine de discount The Works din Marea Britanie.

de Florin Badescu - Mediafax