Treceți la conținutul principal

Reclame subliminale

Cum se inserează în filme sau în reclamele celor mai cunoscute produse din lume aluzii sexuale, trupurile unor femei sau bani

Cine caută un nou mod de a-şi promova produsele ar trebui să "implanteze, în reclamă, sugestii referitoare la sex şi putere", scrie Business Insider.

Aceasta este publicitatea subliminală, care s-a născut în 1957, când un cercetător de piaţă a introdus frazele "beţi Coca-Cola" şi "mâncaţi popcorn" în timpul unui film. Cuvintele apăreau pe ecran doar 0,0003 secunde, timp berechet pentru subconştient să le preia, dar insuficient pentru ca privitorul să îşi dea seama de acestea. Autorul cercetării susţine că experimentul său a crescut vânzările de Cola cu 18,1% şi pe cele de popcorn cu 57,8 procente.

Business Insider se întreabă dacă într-adevăr creatorii de publicitate introduc mesaje subliminale în reclamele lor şi dacă acestea au vreun efect. Consultaţi galeria foto de mai jos, care prezintă unele dintre cele mai inspirate mesaje subliminale din reclame.

1. Gheaţa de pe cutia de Cola seamănă cu silueta unei femei bine proporţionate.

2. Această reclamă ar putea conţine un mesaj subliminal rasist, acela că patronii sunt albi, iar angajaţii - negri.

3. Cuvintele "Coca-Cola" apar pe unul dintre inelele din "Lord of the Rings".

4. Umbra muşchilor abdominali pare a avea forma unui organ sexual masculin.


5. Urma lăsată de lingură în cutia de îngheţată pare a avea forma unei femei goale.

6. Părţile subliminale (organul sexual de pe spatele femeii şi cuvântul "ex", adică fostul/fosta, sunt evidenţiate în partea dreaptă).

7. Numele companiei, sloganul şi imaginea duc cu gândul cu totul altceva decât la o firmă care produce haine.

8. Un dolar, simbolul puterii şi al bogăţiei, apare "ascuns" într-un sandwich de la KFC.


9. În timpul unei emisiuni gastronomice din SUA, pe ecran apare, pentru o fracţiune de secundă, o reclamă la McDonald's.

10. Întoarsă, această reclamă la berea Heineken arată că sexul vinde.




11. Stafful lui George W. Bush a fost acuzat că, în timpul campaniei pentru alegerile prezidenţiale din 2000, a folosit cuvântul "birocraţi" ["bureaucrats"] pentru că include combinaţia de litere "rats" (şobolani), care induce o idee negativă despre contracandidatul Al Gore.


12. Nu prea e nimic subliminal în asta: noul sandwich de la Burger King pare a sugera sexul oral. Mai ales că în reclamă apar cuvintele "blow" (în engleză, sexul oral se numeşte "blow job") şi "seven incher" (cu o dimensiune de şapte inci, adică 18 centimetri). În plus, ar fi de remarcat multe cuvinte cu tentă sexuală din textul din josul imaginii.



13. În această reclamă la Chevrolet Impala, produsul nici nu apare (fiind prezentă doar sigla), însă clipul este foarte sugestiv.


14. Iată motivul pentru care bărbaţii sunt atraşi de camioanele Dodge.



15. Serialul "Family Guy" ia în derâdere publicitatea subliminală. În cadrul unui episod, un bărbat apare de două ori, la interval de câteva secunde, şi spune: "Fumaţi". Apoi, după alte câteva secunde, acelaşi bărbat apare şi întreabă: "V-aţi apucat odată de fumat?".

de Mihai SCHIAU
http://www.gandul.info/magazin/cum-se-insereaza-in-filme-sau-in-reclamele-celor-mai-cunoscute-produse-din-lume-aluzii-sexuale-trupurile-unor-femei-sau-bani-8290144 

Postări populare de pe acest blog

Subway Performer Mike Yung - Unchained Melody (23rd Street Viral Sensation)

Degradarea morală a societăţii noastre este la fel de răspândită la vârf pe cât este la bază

TEMA: Revoltele din Marea Britanie David Cameron, Ed Miliband și întreaga noastră clasă politică s-au reunit ieri pentru a-i denunţa pe revoltaţi. Și, firește că aveau dreptate să spună că acţiunile acestor jefuitori, incendiatori și tâlhari sunt demne de dispreţ și criminale, și că poliţia ar trebui să primească mai mult sprijin. Dar toată această manifestare publică a șocului și-a indignării a avut ceva extrem de fals și ipocrit.  Căci deputaţii vorbeau despre teribilele evenimente din cursul săptămânii de parcă n-ar fi avut nimic de-a face cu ei. Eu, unul, nu pot accepta această ipoteză. De fapt, sunt de părere că avalanșa de criminalitate de pe străzile noastre nu poate fi disociată de degradarea morală prezentă în cele mai sus-puse cercuri ale societăţii britanice moderne. În ultimele două decenii, am asistat la un declin înspăimântător al standardelor morale în rândul elitei britanice și la apariţia unei culturi aproape universale a egoismului și a lăcomiei.

Mike Yung, o voce extraordinară (artist al străzii, NY)

 <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/GrHfWKeTDEI?start=2" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe> <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/K-N8W3s2yYQ" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>