Treceți la conținutul principal

Reclame subliminale

Cum se inserează în filme sau în reclamele celor mai cunoscute produse din lume aluzii sexuale, trupurile unor femei sau bani

Cine caută un nou mod de a-şi promova produsele ar trebui să "implanteze, în reclamă, sugestii referitoare la sex şi putere", scrie Business Insider.

Aceasta este publicitatea subliminală, care s-a născut în 1957, când un cercetător de piaţă a introdus frazele "beţi Coca-Cola" şi "mâncaţi popcorn" în timpul unui film. Cuvintele apăreau pe ecran doar 0,0003 secunde, timp berechet pentru subconştient să le preia, dar insuficient pentru ca privitorul să îşi dea seama de acestea. Autorul cercetării susţine că experimentul său a crescut vânzările de Cola cu 18,1% şi pe cele de popcorn cu 57,8 procente.

Business Insider se întreabă dacă într-adevăr creatorii de publicitate introduc mesaje subliminale în reclamele lor şi dacă acestea au vreun efect. Consultaţi galeria foto de mai jos, care prezintă unele dintre cele mai inspirate mesaje subliminale din reclame.

1. Gheaţa de pe cutia de Cola seamănă cu silueta unei femei bine proporţionate.

2. Această reclamă ar putea conţine un mesaj subliminal rasist, acela că patronii sunt albi, iar angajaţii - negri.

3. Cuvintele "Coca-Cola" apar pe unul dintre inelele din "Lord of the Rings".

4. Umbra muşchilor abdominali pare a avea forma unui organ sexual masculin.


5. Urma lăsată de lingură în cutia de îngheţată pare a avea forma unei femei goale.

6. Părţile subliminale (organul sexual de pe spatele femeii şi cuvântul "ex", adică fostul/fosta, sunt evidenţiate în partea dreaptă).

7. Numele companiei, sloganul şi imaginea duc cu gândul cu totul altceva decât la o firmă care produce haine.

8. Un dolar, simbolul puterii şi al bogăţiei, apare "ascuns" într-un sandwich de la KFC.


9. În timpul unei emisiuni gastronomice din SUA, pe ecran apare, pentru o fracţiune de secundă, o reclamă la McDonald's.

10. Întoarsă, această reclamă la berea Heineken arată că sexul vinde.




11. Stafful lui George W. Bush a fost acuzat că, în timpul campaniei pentru alegerile prezidenţiale din 2000, a folosit cuvântul "birocraţi" ["bureaucrats"] pentru că include combinaţia de litere "rats" (şobolani), care induce o idee negativă despre contracandidatul Al Gore.


12. Nu prea e nimic subliminal în asta: noul sandwich de la Burger King pare a sugera sexul oral. Mai ales că în reclamă apar cuvintele "blow" (în engleză, sexul oral se numeşte "blow job") şi "seven incher" (cu o dimensiune de şapte inci, adică 18 centimetri). În plus, ar fi de remarcat multe cuvinte cu tentă sexuală din textul din josul imaginii.



13. În această reclamă la Chevrolet Impala, produsul nici nu apare (fiind prezentă doar sigla), însă clipul este foarte sugestiv.


14. Iată motivul pentru care bărbaţii sunt atraşi de camioanele Dodge.



15. Serialul "Family Guy" ia în derâdere publicitatea subliminală. În cadrul unui episod, un bărbat apare de două ori, la interval de câteva secunde, şi spune: "Fumaţi". Apoi, după alte câteva secunde, acelaşi bărbat apare şi întreabă: "V-aţi apucat odată de fumat?".

de Mihai SCHIAU
http://www.gandul.info/magazin/cum-se-insereaza-in-filme-sau-in-reclamele-celor-mai-cunoscute-produse-din-lume-aluzii-sexuale-trupurile-unor-femei-sau-bani-8290144 

Postări populare de pe acest blog

Subway Performer Mike Yung - Unchained Melody (23rd Street Viral Sensation)

Mike Yung, o voce extraordinară (artist al străzii, NY)

 <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/GrHfWKeTDEI?start=2" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe> <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/K-N8W3s2yYQ" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Editura Litera - Concursul de debut literar „Primul roman”

Un scriitor talentat, aflat la început de drum, va avea ocazia ca manuscrisul său să fie citit de prestigioși scriitori români și critici literari, precum: Doina Ruști, Radu Aldulescu, Cristina Bogdan, Mihai Ene.  Participanții trebuie sa nu fi publicat niciun roman până la data definitivării concursului, respectiv nicio operă epică unitară, mai lungă de 25.000 de cuvinte. Volumul desemnat câștigător va fi publicat în colecția „Biblioteca de proză contemporană”, coordonată chiar de Doina Ruști, iar autorul va fi recompensat cu marele premiu, în valoare de 10.000 de lei, oferit de Idea::Bank. Câștigătorii locurilor doi și trei vor primi vouchere în baza cărora să își achiziționeze cărți de pe Litera.ro, iar manuscrisele lor vor fi de asemenea publicate.  Etapa 1: 17 iunie – 19 iulie  – ÎNSCRIERE Etapa 2: 21 iulie – 23 august –  JURIZARE Etapa 3: 25 august – ANUNȚAREA CÂȘTIGĂTORILOR Etapa 4:  13 septembrie – FESTIVITATE DE PREMIERE articolul integral...