Compania care a interzis cuvântul "angajat" la birou şi de ce angajaţii Apple nu au voie să folosească expresia "din păcate"
De ce anumite companii interzic unele cuvinte? Unele corporaţii interzic
anumiţi termeni şi îi inlocuiesc cu alţi termeni care au o sonoritate
mai pozitivă. Care este efectul?
Steve DiFillippo, CEO al Davios, lanţ de restaurante din SUA, a interzis utilizarea cuvântului "angajat" la birou. "Cred că acest cuvânt este un cuvânt oribil. Cine vrea să fie angajat? Nu este un status pentru care să te străduieşti să-l obţii", recunoaşte DiFillippo. În schimb, angajaţii se numesc "oaspeţi interiori".
Acesta spune că mulţi chelneri şi bucătari trec de la un restaurant la altul, iar când ajung la Davios îşi dau seama că e altfel. Şeful restaurantului spune că noul cuvânt le dă un sentiment de putere angajaţilor.
(...)
Potrivit unui raport dezvăluit în 2011 în Wall Street Journal, angajaţii Apple nu au voie să folosească expresia "din păcate", iar în schimb să folosească "după cum reiese", care sună mai puţin negativ atunci când apare o problemă cu produsul. De asemenea, ei nu aveau voie să folosească cuvinte precum "eroare" sau "încins" şi să folosească cuvinte sau expresii precum "nu răspunde" sau "cald".
articolul integral, la sursa: businessmagazin.ro
Autor: Florin Casota
Steve DiFillippo, CEO al Davios, lanţ de restaurante din SUA, a interzis utilizarea cuvântului "angajat" la birou. "Cred că acest cuvânt este un cuvânt oribil. Cine vrea să fie angajat? Nu este un status pentru care să te străduieşti să-l obţii", recunoaşte DiFillippo. În schimb, angajaţii se numesc "oaspeţi interiori".
Acesta spune că mulţi chelneri şi bucătari trec de la un restaurant la altul, iar când ajung la Davios îşi dau seama că e altfel. Şeful restaurantului spune că noul cuvânt le dă un sentiment de putere angajaţilor.
(...)
Potrivit unui raport dezvăluit în 2011 în Wall Street Journal, angajaţii Apple nu au voie să folosească expresia "din păcate", iar în schimb să folosească "după cum reiese", care sună mai puţin negativ atunci când apare o problemă cu produsul. De asemenea, ei nu aveau voie să folosească cuvinte precum "eroare" sau "încins" şi să folosească cuvinte sau expresii precum "nu răspunde" sau "cald".
articolul integral, la sursa: businessmagazin.ro
Autor: Florin Casota