Controversatul jurnalist si autor de carti german, Udo Ulfkotte, a plecat dintre noi. Moartea sa a survenit vineri, 13 ianuarie, in urma unui infarct, dupa cum relateaza agentia de presa dpa, in urma comunicatului trimis de familia acestuia. Ulfkotte a fost timp de 17 ani jurnalist la Frankfurter Allgemeine Zeitung, iar in timpul din urma a scris o serie de carti critice la adresa islamizarii Germaniei, a politicii guvernantilor vizavi de refugiati si a mass-mediei coruptibile din Germania. In timpul din urma, Ulfkotte locuia izolat, intr-o padure, si mai nimeni nu reusea sa-i ia un interviu. Paranoia sau teama fireasca in urma unor dezvaluiri?
- Jurnalisti cumparati
Ca lucrurile nu stau tocmai drept si intotdeauna "pe bune", ca mass-media a renuntat in parte la functia ei critica si de control, jurnalistul german argumenta si demonstra, cu diverse dovezi, pe parcursulunei carti de trei sute de pagini. "Jurnalisti cumparati - cum politicienii, serviciile secrete si marii finantisti ai Germaniei influenteaza mass-media" a aparut la editura Kopp Verlag din Rottenburg, in septembrie 2014.
In doua saptamani, cartea lui Ulfkotte a ajuns in top ten al vanzarilor pe Amazon si figura in lista bestseller-urilor Spiegel, la categoria non-fiction.S-a tiparit in 120.000 de exemplare (pe langa variantele e-book si audio-book), ajungand la al cincilea tiraj.
Cartea a starnit un scandal in mediul vizat, adica in mass-media, prin dezvaluirile pe care autorul le face privitor la anume practici corupte si jurnalisti la fel. Iar publicul cumparator de ziare sau abonat la TV a putut afla mai multe despre cum, in loc sa aiba parte de informari de presa corecte si impartiale, i se toarna adesea pe gat gogosi.
Articole semnate sub mari nume de la serioase ziare germane, cum sunt Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), Bild sau Sueddeutsche Zeitung (SZ) sunt, in opinia autorului, transcrieri ale unor materiale de presa intocmite la comanda si cu sprijinul serviciilor secrete, sau modelate in spiritul unor lobby-uri, fara ca ultimele sa fie marcate publicitar.
In cadrul acestui demers, ia nastere o situatie win-win, din care toate partile castiga, zicea Ulfkotte: politicienii si lobby-stii diverselor interese isi cumpara presa pozitiva, concernele mass-media economisesc bani, caci deplasarile si "acomodarile" jurnalistilor si ale echipelor de filmare peste hotare sunt platite de catre cei interesati. Jurnalistii privilegiati sunt unsi cu bani si cadouri, beneficiind de cazari si "servicii incluse" (chiar si femei) in hoteluri de lux.
Singurii care pierd sunt "consumatorii de presa", care in loc sa primeasca pentru banul platit o relatare corecta, critica, echidistanta, sunt manipulati in directia intereselor dominante ale momentului, difuzate cu frenezie de unele agentii de presa si de o parte din mass-media main-stream.
scrisă de Dani Rockhoff
continuarea articolului si sursa: hotnews.ro