Ministrul Educatiei, Adrian Curaj, precizeaza ca pana in acest moment nu s-a luat o decizie cu privire la materiile ce vor fi predate in continuare la gimnaziu, dezbaterea fiind una deschisa.
Reactia vine ca urmare a pozitiei exprimate de Academia Romana, care a cerut ca limba latina sa nu fie eliminata din scoli.
Avertisment de la Academia Romana: Nu scoateti latina din scoli!
Intr-un comunicat remis Ziare.com se precizeaza ca pana acum nu s-a luat o decizie, iar procesul de elaborare a planului-cadru pentru invatamantul gimnazial este in derulare, termenul asumat pentru adoptarea acestuia prin ordin de ministru fiind sfarsitul lunii februarie.
"Propunerile de plan-cadru pentru clasele V-VIII au generat o vie dezbatere publica, ceea ce ma bucura foarte mult, pentru ca arata interes si preocupare in societate. Aceasta a fost si ideea cu care am pornit la drum, aceea de a fi deschisi, transparenti, de a dezbate si de a-i asculta pe toti cei implicati si interesati de subiect.
Am primit 18.000 de opinii prin chestionarul online, iar acestora li se adauga cele formulate in cadrul dezbaterilor judetene, precum si cele expuse de grupul consultativ pe care l-am infiintat in decembrie 2015", a declarat ministrul Educatiei, domnul Adrian Curaj.
De asemenea, ministrul Curaj a subliniat faptul ca nu s-a luat inca nicio decizie cu privire la orele de limba romana, istorie sau limba latina, asa cum s-a vehiculat in spatiul public.
"Avem nevoie de stabilitate in domenii-cheie, cum este, de exemplu, istoria nationala, dar si de inovare si tehnologii noi in educatie. In mod cert, numarul de ore dedicat unei discipline este important, insa pentru aceasta faza a dezbaterii este la fel de util sa discutam si despre ce vrem sa se intample in acele ore, despre instrumente si metode de predare inovative, despre atractivitatea materiei, despre ce cunostinte si competente vrem sa obtina elevii.
Dezbaterea centrata exclusiv pe aspecte cantitative este contraproductiva. Cea mai buna solutie nu poate veni decat din dialog, prin urmare invitatia de a participa argumentat la aceasta consultare este in continuare deschisa", a subliniat ministrul Adrian Curaj.
In acest context, Ministerul Educatiei a decis ca martea viitoare, pe 16 februarie, sa organizeze la Biblioteca Centrala Universitara "Carol I" din Bucuresti, o dezbatere in care vor fi discutate toate optiunile care au rezultat din procesul de consultare publica derulat pana in prezent.
Sursa: Ziare.com
Reactia vine ca urmare a pozitiei exprimate de Academia Romana, care a cerut ca limba latina sa nu fie eliminata din scoli.
Avertisment de la Academia Romana: Nu scoateti latina din scoli!
Intr-un comunicat remis Ziare.com se precizeaza ca pana acum nu s-a luat o decizie, iar procesul de elaborare a planului-cadru pentru invatamantul gimnazial este in derulare, termenul asumat pentru adoptarea acestuia prin ordin de ministru fiind sfarsitul lunii februarie.
"Propunerile de plan-cadru pentru clasele V-VIII au generat o vie dezbatere publica, ceea ce ma bucura foarte mult, pentru ca arata interes si preocupare in societate. Aceasta a fost si ideea cu care am pornit la drum, aceea de a fi deschisi, transparenti, de a dezbate si de a-i asculta pe toti cei implicati si interesati de subiect.
Am primit 18.000 de opinii prin chestionarul online, iar acestora li se adauga cele formulate in cadrul dezbaterilor judetene, precum si cele expuse de grupul consultativ pe care l-am infiintat in decembrie 2015", a declarat ministrul Educatiei, domnul Adrian Curaj.
De asemenea, ministrul Curaj a subliniat faptul ca nu s-a luat inca nicio decizie cu privire la orele de limba romana, istorie sau limba latina, asa cum s-a vehiculat in spatiul public.
"Avem nevoie de stabilitate in domenii-cheie, cum este, de exemplu, istoria nationala, dar si de inovare si tehnologii noi in educatie. In mod cert, numarul de ore dedicat unei discipline este important, insa pentru aceasta faza a dezbaterii este la fel de util sa discutam si despre ce vrem sa se intample in acele ore, despre instrumente si metode de predare inovative, despre atractivitatea materiei, despre ce cunostinte si competente vrem sa obtina elevii.
Dezbaterea centrata exclusiv pe aspecte cantitative este contraproductiva. Cea mai buna solutie nu poate veni decat din dialog, prin urmare invitatia de a participa argumentat la aceasta consultare este in continuare deschisa", a subliniat ministrul Adrian Curaj.
In acest context, Ministerul Educatiei a decis ca martea viitoare, pe 16 februarie, sa organizeze la Biblioteca Centrala Universitara "Carol I" din Bucuresti, o dezbatere in care vor fi discutate toate optiunile care au rezultat din procesul de consultare publica derulat pana in prezent.
Sursa: Ziare.com