Acţiuni criminale ale Guvernului Cioloş: eliminarea Limbii Române şi a Istoriei Românilor din programa şcolară
Vă prezentăm un colaj despre
acţiunile Guvernului Cioloş împotriva poporului român prin imbecilizarea
generaţiei tinere şi transformarea ei în roboţi umani, uşor de
controlat. Măsurile urmează să fie aplicate „pe tăcute”, pentru că aşa
sunt ordinele venite de la Bruxelles, iar actualul guvern – mai nociv
decât altele – nu se află în slujba poporului român, ci se manifestă ca
instrument criminal a Noii Ordini Mondiale. Părinţii au datoria şi
obligaţia să răspundă cu fermitate acestor atentate la asasinarea
Neamului Românesc, să ceară anularea punerii lor în practică. (Ion Măldărescu).
Ne așteaptă zile „bune”: se reduc orele de română, istorie şi geografie și se scoate limba latină din şcoli[1]
Cu doar câteva zile înainte de Crăciun, când lumea era agitată cu pregătirile de sărbători, cu zile libere și mini vacanțe, Ministerul Învățământului s-a gândit să propună o nouă lege care să „îmbunătățească” sistemul de învățământ gimnazial în școlile din România: scoaterea din programa școalară a limbii latine și reducerea (dacă s-ar putea la maxim) a orelor de limbă română, istorie și geografie. Ca să fie totul cât de cât transparent și legal, Ministerul a invitat la dezbatere publică această propunere de reorganizare a programei școlare. Și cum toată lumea numai la legi și reorganizări nu se gândea înainte de Crăciun, iată cum trec zilele și săptămânile fără ca cineva să sesizeze această aberație pe cale de a deveni realitate.
Ne așteaptă zile „bune”: se reduc orele de română, istorie şi geografie și se scoate limba latină din şcoli[1]
Cu doar câteva zile înainte de Crăciun, când lumea era agitată cu pregătirile de sărbători, cu zile libere și mini vacanțe, Ministerul Învățământului s-a gândit să propună o nouă lege care să „îmbunătățească” sistemul de învățământ gimnazial în școlile din România: scoaterea din programa școalară a limbii latine și reducerea (dacă s-ar putea la maxim) a orelor de limbă română, istorie și geografie. Ca să fie totul cât de cât transparent și legal, Ministerul a invitat la dezbatere publică această propunere de reorganizare a programei școlare. Și cum toată lumea numai la legi și reorganizări nu se gândea înainte de Crăciun, iată cum trec zilele și săptămânile fără ca cineva să sesizeze această aberație pe cale de a deveni realitate.
Ca să se acopere și să nu poată spune
nimeni că Ministerul nu-și faca treaba corect față de opinia publică,
într-un comunicat de presă pierdut pe birourile închise ale celor
plecați în vacanța de Crăciun, scria: „Calendarul dezbaterii publice: 23
decembrie 2015 – 23 ianuarie 2016: punerea proiectelor de planuri-cadru
în dezbatere publică; 22 decembrie 2015 – 22 ianuarie 2016: consultare
online; colectarea datelor prin intermediul chestionarului online; 4 –
22 ianuarie 2016: dezbateri faţă în faţă la nivel judeţean; „colectarea
feed-back-ului” în urma dezbaterilor faţă în faţă; 23 ianuarie – 7
februarie 2016: analiza propunerilor primite în cadrul procesului de
consultare şi revizuirea proiectului de plan-cadru; 8-10 februarie 2016:
validarea din punct de vedere ştiinţific a proiectului revizuit de
plan-cadru de comisia de validare; avizarea de I.S.E.”.
(informatia-zilei.ro)
„Dezbateri” de care nu a auzit nimeni
Din cele scrise mai sus ne putem da
seama de ce se cere micșorarea orelor de limba română în școli, pentru
că nici ei, cei ce lucrează la acest minister, nu stăpânesc limba
maternă. Cum este posibil ca de la instituția avizată să coordoneze
sistemul de învățământ, menită să spună copiilor ce și cum este corect,
să se folosească termeni precum „feed-back-ul”? Așadar, cu 2 zile
înainte de Crăciun se lansa o invitație oficială la o serie de dezbateri
de care nu a auzit nimeni și care probabil vor avea loc doar în
prezența celor ce și-au propus să distrugă tot ce are mai de preț un
popor: limba și istoria. Iată ce propune Ministerul în locul orelor de
limba româna, istorie și geografie scoase din programă:
Educaţie pentru drepturile copilului (clasa a V-a) ;
Educaţie interculturală (clasa a VI-a) ;
Educaţie pentru cetăţenie democratică (clasa a VII-a) ;
Educaţie economică (clasa a VIII-a).
Educaţie pentru drepturile copilului (clasa a V-a) ;
Educaţie interculturală (clasa a VI-a) ;
Educaţie pentru cetăţenie democratică (clasa a VII-a) ;
Educaţie economică (clasa a VIII-a).
Masacrarea sistemului de învățământ din România
Amintitul comunicat lansează și o
invitație, de care iar nu a auzit nimeni, nu se face nici un fel de
mediatizare, tocmai pentru a trece neobservată astfel ca mințile
luminate de la Ministerul Învățământului [şi (ne)Educaţiei – n.r.] să-și
poată pune în practică proiectul revoltător şi distructiv: „Până pe 23
ianuarie 2016, toţi cei interesaţi: cadre didactice, specialişti în
curriculum, elevi, părinţi sau reprezentanţi ai societăţii civile, sunt
invitaţi să participe la această consultare publică şi să exprime puncte
de vedere, sugestii şi propuneri prin completarea unui chestionar
online”[2]. „Documentele puse în dezbatere nu
prevăd transdisciplinaritatea despre care se vorbeste în Legea educației
în vigoare din 2011. Amintim că de doi ani elevii susțin la nivel
național testări transdisciplinare la clasa a VI-a: este vorba despre
evaluările naționale de la finalul clasei care nu sunt trecute în
catalog și care presupun evaluare transdisciplinară la Limbă și
comunicare (prin testare la Limba și literatura română + Limbă modernă)
și la Matematică și Științe ale naturii (testare la Matematică + Fizică +
Biologie). De altfel, lipsa unui cadru care să prevadă explicit
transdisciplinaritatea a fost cauza cel mai des invocată pentru
rezultatele extrem de slabe pe care le înregistrează elevii români la
testele PISA”[3]. Cum nimeni nu se agită (sunt
foarte puține instituțiile media care au preluat acest comunicat de
presă, iar la emisiunile TV nu se aude nimic) se pare că dupa 23
ianuarie vom asista la o nouă masacrare a sistemului de învățământ din
România. Cât de departe se va ajunge nu știm, dar începutul pare
promițător. Oare ce program internațional se va folosi de data aceasta
în școlile din România: cel Norvegian, Olandez sau chiar Britanic unde
se predă începând cu grădinița, în termeni cât mai pozitivi și demni de
urmat, totul despre sex și homosexuali[4] sau sistemul
American, țara cu unul dintre cele mai ridicate grade de analfabetism
din lume? National Geographic a realizat o serie de sondaje pentru a
încerca să tragă un semnal de alarmă în S.U.A. împotriva gradului
alarmant de ne-educație. Într-unul din sondaje, 48 % din cei
intervievați nu au știut să arate pe harta S.U.A. unde este orașul New
York[5]. „Este descurajant să observi atât de mulți tineri care au atât de puțină înțelegere față de lumea în care trăim”
a declarat Robert Pastor, vice președinte al departamentului de Relații
Internaționale de la American University din Washington, D.C, în urma
acestor sondaje. Probabil că acolo vrem și noi să ajungem cu tânăra
generație – la momentul în care să nu știe nici măcar unde este
Bucureștiul pe harta țării pentru ca nu vor ști să citească o hartă și
vor fi mult prea ocupați de telefoane și tablete unde să-și posteze
fotografiile indecente drept o mare realizare.
Revolta profesorilor de istorie de la Neamţ[6]
După scoaterea Latinei din Școli și după
ce au redus orele de Limbă Română, „tehnocrații” lui Söröş nenorocesc
şi predarea istoriei. Tehnocrați lui Söröş sunt acuzați de profesorii de
istorie de „dezinteresul total față de problema formării
conștiinței naționale la tineri, față de valorile naționale și
universale, față de memoria identitară”. Tehnocrații lui Söröș vor
să distrugă cultura, tradițiile, respectul si cinstirea memoriei
înaintașilor, conștiința națională adică vor sa ne distrugă ca popor.
„Am ajuns la pragul de jos al demnităţii naţionale !”
Asociaţia Profesorilor de Istorie din
Neamţ solicită printr-o scrisoare deschisă să se prevadă în
planurile-cadru de învăţământ, la toate clasele, începând de la a V-a şi
până la a XII-a, indiferent de profil şi filieră, a două-trei ore de
istorie. O altă cerere este introducerea ca probă obligatorie la
examenul de bacalaureat la toate profilele şi filierele de la nivel
liceal. Între cele şapte puncte se cere refacerea curriculei de istorie –
programele pentru clasele de la a IV-a la a XII-a, cu respectarea
principiului cronologiei istorice care să includă şi referiri la valori
şi simboluri perene româneşti, la rolul Bisericii în istoria naţională
şi principalele etape ale culturii româneşti. Propunerile lansate în
dezbatere publică de Ministerul Educaţiei cu privire la planul-cadru
pentru învăţământul gimnazial nu îi mulţumesc în niciun fel pe
profesorii de istorie. Asociaţia reprezentativă a dascălilor care predau
această disciplină în judeţul Neamţ a luat atitudine printr-o scrisoare
deschisă în care condamnă „dezinteresul total faţă de problema
formării conştiinţei naţionale la tineri, faţă de valorile naţionale şi
universale, faţă de memoria identitară”. Cea mai mare doleanţă a
profesorilor este introducerea a minim două ore de istorie pe săptămână
în planul-cadru al învăţământului la gimnaziu, o cerinţă care nu este
respectată în nici una din cele trei variante propuse de Ministerul
Educaţiei pentru clasele V-VII. „Nu este nici prima, nici ultima
acţiune pe care o facem. În septembrie am avut un proiect la care au
participat oameni de seamă, istorici, profesori universitari care s-a
finalizat cu Memorandum-ul de la Neamţ , unde s-au identificat carenţele
educaţionale provocate de numărul redus de ore de istorie pentru
învăţămîntul gimnazial şi liceal. Acel apel nu a avut rezultat, am
lansat şi această scrisoare deschisă şi am consulatat şi colegii din
ţară, iar marţi, 12 ianuarie voi trimite punctul lor de vedere la
minister”, spune Elena Preda, inspector şcolar şi cadru didactic la Colegiul Naţional Ştefan cel Mare din Târgu Neamţ.
„Sunt tăiate elementele identitare ale poporului român: limba română şi istoria”
Profesorii din Neamţ susţin că au
încercat să aducă toate argumentele posibile pentru reintroducerea a
măcar două ore de istorie pe săptămână la gimnaziu, însă eforturile lor
au fost în zadar. „Suntem singura ţară din Europa unde istoria se
predă o oră pe săptămână, România a ajuns la pragul de jos al demnitătii
naţionale. Ultima dată au fost două ore în anul şcolar 1995-1996, acum
20 de ani. Pe noi ne deranjează că sunt tăiate exact elementele
identitare ale poporului român: limba română şi istoria. Acum văd că
apar probleme şi cu limba latină. […] Nu este nici prima, nici ultima
acțiune pe care o facem. În septembrie am avut un proiect la care au
participat oameni de seamă, istorici, profesori universitari care s-a
finalizat cu Memorandum-ul de la Neamț, unde s-au identificat carențele
educaționale provocate de numărul redus de ore de istorie pentru
învățămîntul gimnazial și liceal. Acel apel nu a avut rezultat, am
lansat și această scrisoare deschisă și am consulatat și colegii din
țară şi voi trimite punctul lor de vedere la minister”, spune Elena Preda, inspector școlar și cadru didactic la Colegiul Național „Ștefan cel Mare” din Târgu Neamț.
———————————–
[1] Mădălina Corina Diaconu http://www.cunoastelumea.ro/ne-asteapta-zile-bune-se-reduc-orele-de-romana-istorie-si-geografie-si-se-scoate-limba-latina-din-scoli/
[2] informatia-zilei.ro
[3] hotnews
[4] huffingtonpost.com
[5] sondaj realizat de „Roper Public Affairs pentru National Geographic Society”.
[6] Florin Jbanca http://adevarul.ro/locale/piatra-neamt/revolta-profesorilor-istorie-plecat-neamt-am-ajuns-pragul-jos-demnitatii-nationale-1_5693f00937115986c661416a/index.html
———————————–
[1] Mădălina Corina Diaconu http://www.cunoastelumea.ro/ne-asteapta-zile-bune-se-reduc-orele-de-romana-istorie-si-geografie-si-se-scoate-limba-latina-din-scoli/
[2] informatia-zilei.ro
[3] hotnews
[4] huffingtonpost.com
[5] sondaj realizat de „Roper Public Affairs pentru National Geographic Society”.
[6] Florin Jbanca http://adevarul.ro/locale/piatra-neamt/revolta-profesorilor-istorie-plecat-neamt-am-ajuns-pragul-jos-demnitatii-nationale-1_5693f00937115986c661416a/index.html
Sursa: Art-Emis