Treceți la conținutul principal

Robotul poliglot care va ajuta copiii să inveţe o limbă străină pentru a se adapta mai uşor într-o şcoală nouă

Pentru un copil este complicat să se adapteze într-o ţară străină cu o limbă necunoscută, din acest motiv, a fost inventat un robot care va ajuta copiii imiganţi să obţină abilităţile necesare pentru a începe şcoala.

Copiii imigranţi sunt supuşi unor încercări mai dificile atunci când îşi părăsesc ţara: loc nou, prieteni noi, limbă nouă. Începând cu luna ianuarie, copiii de 4-5 ani, din patru oraşe din Europa, vor primi o mână de ajutor, prin testarea unor roboţi destinaţi să-i ajute să se acomodeze mai repede cu limba.
 
Proiectul, denumit L2TOR, este condus de lingvişti şi roboticienii de la un consorţiu de universităţi din Europa. Acesta are ca scop de a ajuta copiii mici să obţină competenţele lingvistice de care au nevoie atunci când intră în sistemul şcolar. Proiectul pilot prevede implicarea copiilor din oraşele Tilburg şi Utrecht (Olanda), unde robotul îi va ajuta cu învăţarea limbii olandeze. În oraşul Bielefeld (Germania) copiii vor fi ajutaţi la însuşirea limbii germane, în timp ce copiii din Istanbul (Turcia) vor primi ajutor cu limba engleză.
 
L2TOR va implica copii care vor lucra la curs pe o tabletă sub ochiul atent al unui robot NAO. Aceşti roboţi sunt realizaţi de firma franceză Aldebaran Robotics şi sunt adesea folosiţi în sălile de clasă. Înainte de a începe lecţia, robotul va explica copilului ce va trebui să-şi însuşească, iar în decursul cursului, robotul va observa limbajul corpului copilului şi-l va ajuta atunci când acesta se va bloca.
 
"Vrem sa ajutăm aceşti copii să-şi  îmbunătăţească competenţele lingvistice prin intermediul interacţiunii de unu-la-unu cu un robot", afirmă Paul Vogt de la Universitatea Tilburg din Olanda, care lucrează în proiectul L2TOR.
 
Este bine cunoscut faptul că copiii învaţă mai bine într-o interacţiune de unu-la-unu, mai degrabă decât la cursurile de clasă, dar costul şi logistica de a face acest lucru cu profesori umani ar fi prea mari. La Universitatea Yale, profesorii Aditi Ramachandran şi Brian Scassellati studiază modul în care copiii de 10 şi 11 ani interacţionează cu roboţii. Scopul lor este de a dezvolta software-ul care permite roboţilor să înţeleagă mai bine starea mentală a studenţilor şi să facă progrese şi în rezolvarea problemelor de matematică.
 
Şi la Institutul Federal Elveţian de Tehnologie din Lausanne, un sistem numit CoWriter ajută copiii de 8 şi 6 ani să exerseze scrisul de mână cu ajutorul unui robot. Un robot NAO încearcă să scrie un cuvânt pe un ecran tabletă, iar copilul poate interveni şi "învaţa" robotul unde acesta a greşit, îmbunătăţindu-şi propriile capacităţi de scriere în acest proces.
 
 
În timp ce profesorii umani sunt încă cei mai buni când este vorba de învăţare, roboţii sunt mai buni doar la folosirea de aplicaţii pe bază de ecran. Învăţarea cu roboţii îi oferă copilului o prezenţă tridimensională tangibilă, care-l poate ajuta să înveţe mai eficient.
 
Roboţi au chiar unele avantaje pe care oamenii, din păcate, nu le au - răbdare infinită. "Uneori, profesorul uman se poate plictisi sau înfuri aprin repetarea aceloraşi lucruri din nou şi din nou. Aceste tipuri de reacţii psihologice nu afectează robotul, ei pot repeta de câte ori este necesar", afirmă Amit Kumar Pandey, directorul de cercetare şi dezvoltare de la Aldebaran Robotics.
 
articol preluat de pe descopera.ro

Postări populare de pe acest blog

Cum schimbă limba pe care o vorbeşti lucrurile pe care le vezi? Lingviştii văd lumea diferit

Dacă doi oameni s-ar uita la acelaşi obiect, ei vor vedea lucruri cu totul diferite. Potrivit unui nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Johns Hopkins, familiarizarea unei persoane cu un obiect, în special, cu literele alfabetului, va influenţa trăsăturile pe care le observă. Studiind modurile diferite prin care oamenii percep un alfabet, cercetătorii au descoperit că expertiza ajută la sortarea caracteristicilor neînsemnate, lăsând novicii să privească literele ca fiind ceva mai complex. Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Johns Hopkins au analizat răspunsurile a 50 de participanţi care au fost rugaţi să stabilească dacă perechile de litere arabe erau diferite sau identice. Participanţii au fost repartizaţi în grupuri a câte 50 de persoane, dintre care 25 erau experţi în arabă, iar alţi 25 nu cunoşteau limba. Cercetătorii au arătat participanţilor 2.000 de perechi de litere, măsurând viteza de răspuns ...

Man Booker prize 2015 longlist: let the 'posh bingo' begin

At midday on Wednesday, the opening list of runners and riders for Britain’s leading books prize is unleashed on the reading world. Who will it be? Who will it be? With less than 24 hours to go before the longlist is announced, we’re starting to wonder who’ll make up this year’s Man Booker dozen – even though offering predictions is, in this game of “posh bingo”, as Julian Barnes put it, a bit like filling in your card before the numbers have been called. In the second year that American authors have been eligible, one obvious contender is Hanya Yanagihara ’s epic tearjerker about love, friendship and the effects of childhood abuse: A Little Life is hot off presses in the UK and currently consuming readers on both sides of the Atlantic. Other US novels to look out for include Marilynne Robinson’s Lila, the third in her Gilead series, published to ecstatic reviews last November ; a strong debut from Atticus Lish exploring poverty and hard graft in an unforgiving post-cra...

Subway Performer Mike Yung - Unchained Melody (23rd Street Viral Sensation)