Treceți la conținutul principal

Brancuși, transformat în cyborg. Spot publicitar contestat pentru că i-ar falsifica vocea și cuvintele

Asociația Proiect Urban a reclamat la Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) spotul publicitar care promovează o bancă comercială, folosind imaginea sculptorului Constantin Brâncuși.

Și asta pentru că, susține Dan Podaru, președintele Asociației Proiect Urban, “prelucrarea electronică utilizată în spotul publicitar  a imaginii lui Constantin Brancuși mistifică identitatea reală a marelui artist și creează o falsă confesiune aparent a acestuia”.





“Neexistând un marcaj sau o atenționare asupra faptului că personajul din imagini nu este Constantin Brâncuși este generată impresia unei confesiuni a marelui creator, însă este o falsă confesiune ce poate aduce atingere identității și crezurilor reale ale artistului cu privire la opera sa. În concluzie, spotul publicitar transmite publicului o imagine a unui cyborg, nu a adevăratului artist Constatin Brancuși”, susține reprezentantul Asociației Proiect Urban.

În sesizarea făcută către CNA, Dan Podaru a invocat mai multe articole ale Legii Audiovizualului, care au fost încălcate de acest spot publicitar difuzat pe posturile TV.


“Dorim să sesizăm apariția unui spot publicitar în care animarea fotografiei cu imaginea lui Constantin Brâncuși prin mijloace electronice lasă impresia unui document autentic, a unui material documentar de arhivă (învechit prin procedee cinematografice), însă nu este deloc așa, spotul reprezentând doar o creație a agenției și nu un document autentic”, susțin reprezentanții Proiect Urban. 

Astfel, potrivit acestora, publicului îi este prezentată o imagine a lui Constantin Brancuși generată, electronică, nu una reală, demers care induce în eroare telespectatorul.

“Agenția de publicitate a creat o falsă confesiune a marelui artist prin mijloace electronice. În urma vizionării spotului publicitar, publicul poate rămâne cu impresia că filmul, aparent documentar, a fost realizat în anul marcat la începutul reclamei și că această confesiune chiar a avut loc, ceea ce reprezintă o inducere în eroare și o mistificare a realității, deoarece acestă filmare nu a avut loc niciodată. Imaginile și animația sunt generate în manieră computerizată”, se arată în sesizarea trimisă către CNA. 

Reprezentanții aceleiași asociații susțin astfel că sunt manipulate și mistificate identitatea și credințele personale ale artistului Constantin Brâncuși, prin atribuirea unei voci care nu aparține marelui sculptor, ci unui actor.

Potrivit contestatarilor, se pare că nu ar exista înregistrări originale de arhivă care să ateste vocea reală a lui Brâncuși.

“Ideile enunțate de personajul reclamei nu aparțin lui Constantin Brâncuși, ci reprezintă un colaj realizat din idei disparate. Nu există certitudinea și dovezi clare că aceste păreri au aparținut marelui artist. În consecință, ideile enunțate de către personajul Constantin Brâncuși din spotul publicitar reprezintă numai un colaj, o creație a departamentului de copyright a agenției, nu un enunț autentic, original”, sunt de părere contestatarii spotului. 

În aceste condiții, contestatarii cer încetarea difuzării spotului TV până la corectarea lui.

Autor: Andreea Secrieru
Sursa: YahooNews

Postări populare de pe acest blog

Cum schimbă limba pe care o vorbeşti lucrurile pe care le vezi? Lingviştii văd lumea diferit

Dacă doi oameni s-ar uita la acelaşi obiect, ei vor vedea lucruri cu totul diferite. Potrivit unui nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Johns Hopkins, familiarizarea unei persoane cu un obiect, în special, cu literele alfabetului, va influenţa trăsăturile pe care le observă. Studiind modurile diferite prin care oamenii percep un alfabet, cercetătorii au descoperit că expertiza ajută la sortarea caracteristicilor neînsemnate, lăsând novicii să privească literele ca fiind ceva mai complex. Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Johns Hopkins au analizat răspunsurile a 50 de participanţi care au fost rugaţi să stabilească dacă perechile de litere arabe erau diferite sau identice. Participanţii au fost repartizaţi în grupuri a câte 50 de persoane, dintre care 25 erau experţi în arabă, iar alţi 25 nu cunoşteau limba. Cercetătorii au arătat participanţilor 2.000 de perechi de litere, măsurând viteza de răspuns ...

Man Booker prize 2015 longlist: let the 'posh bingo' begin

At midday on Wednesday, the opening list of runners and riders for Britain’s leading books prize is unleashed on the reading world. Who will it be? Who will it be? With less than 24 hours to go before the longlist is announced, we’re starting to wonder who’ll make up this year’s Man Booker dozen – even though offering predictions is, in this game of “posh bingo”, as Julian Barnes put it, a bit like filling in your card before the numbers have been called. In the second year that American authors have been eligible, one obvious contender is Hanya Yanagihara ’s epic tearjerker about love, friendship and the effects of childhood abuse: A Little Life is hot off presses in the UK and currently consuming readers on both sides of the Atlantic. Other US novels to look out for include Marilynne Robinson’s Lila, the third in her Gilead series, published to ecstatic reviews last November ; a strong debut from Atticus Lish exploring poverty and hard graft in an unforgiving post-cra...

Subway Performer Mike Yung - Unchained Melody (23rd Street Viral Sensation)