Guvernul francez intenţionează să introducă o lege care să interzică
retailerului online american Amazon să acorde clienţilor din Franţa atât
discounturi, cât şi livrare gratuită pentru cărţi, scopul măsurii fiind
de a proteja restul comercianţilor de concurenţa neloială.
Executivul vrea să identifice momentul potrivit pentru a interzice practica Amazon, despre care vânzătorii francezi de cărţi afirmă că le ameninţă modelul de afaceri, a afirmat ministrul francez al Culturii, Aurelie Filippetti, potrivit New York Times.
"Sunt pentru blocarea posibilităţii de a oferi atât livrare gratuită, cât şi un discount de 5%. Avem nevoie de o lege, astfel că vom identifica un moment potrivit pentru a o introduce", a declarat Filippetti pentru postul francez de televiziune BFM.
Reprezentanţii Amazon Franţa au refuzat să comenteze.
Declaraţia ministrului Culturii evidenţiază tensiunile dintre guvernul francez şi companiile americane active online, precum Amazon şiu Google, criticate că plătesc prea puţin creatorilor de conţinut.
Franţa, la fel ca alte state europene, interzice retailerilor să acorde reduceri de preţ mai mari de 5% faţă de nivelul stabilit de editură. Prin această politică se urmăreşte protejarea vânzătorilor de carte, care altfel ar fi striviţi de marile lanţuri de magazine, capabile să acorde discount-uri mai mari.
de Marius Oncu - Mediafax
sursa foto
Executivul vrea să identifice momentul potrivit pentru a interzice practica Amazon, despre care vânzătorii francezi de cărţi afirmă că le ameninţă modelul de afaceri, a afirmat ministrul francez al Culturii, Aurelie Filippetti, potrivit New York Times.
"Sunt pentru blocarea posibilităţii de a oferi atât livrare gratuită, cât şi un discount de 5%. Avem nevoie de o lege, astfel că vom identifica un moment potrivit pentru a o introduce", a declarat Filippetti pentru postul francez de televiziune BFM.
Reprezentanţii Amazon Franţa au refuzat să comenteze.
Declaraţia ministrului Culturii evidenţiază tensiunile dintre guvernul francez şi companiile americane active online, precum Amazon şiu Google, criticate că plătesc prea puţin creatorilor de conţinut.
Franţa, la fel ca alte state europene, interzice retailerilor să acorde reduceri de preţ mai mari de 5% faţă de nivelul stabilit de editură. Prin această politică se urmăreşte protejarea vânzătorilor de carte, care altfel ar fi striviţi de marile lanţuri de magazine, capabile să acorde discount-uri mai mari.
de Marius Oncu - Mediafax
sursa foto