Pentru că literatura în varianta electronică câștigă din ce în ce mai
mult teren, iar editurile au fost întotdeauna greu de abordat, mulți
scriitori aleg să-și lanseze singuri ebook-urile. Mai ales printre
scriitorii străini, au apărut astfel staruri pe Internet.
Dar de ce ai nevoie pentru a reuși să lansezi un ebook cu succes ? The Guardian ne oferă câteva indicii:
1 Alege cartea, titlul și genul corect pentru a le lansa pe Internet. Este recomandat să te axezi pe genuri care au deja comunități bine închegate, cum ar fi fantasy, erotica, chick-lit, horror și thriller. Titlul trebuie să facă volumul să circule, așa că e bine să iei în considerare cuvinte cheie și motoare de căutare.
2 Nu te baza doar pe Facebook și Twitter. Este bine să-ți faci și un site web pentru o prezență mai puternică on-line și pentru a le da ocazia cititorilor să afle mai multe despre tine.
3 Este bine să soliciți ajutorul. Fie că este vorba despre părerea unor profesioniști, sau despre opinia publicului, o perspectivă diferită de a ta nu poate decât să te ajute.
4 Asumă-ți riscul! Recenziile pentru cartea ta vor atrage cititori, cu condiția ca acestea să fie relevante. Solicită recenzii de la bloggeri și site-uri care au ceva de spus în domeniu, chiar dacă riști să nu primești un feed-back pozitiv.
5 Oferă cartea gratuit. Fă asta cât mai des, chiar dacă pentru un timp limitat. Nu se știe cine ajunge să afle despre ea și decide s-o cumpere.
6 Folosește social media. Însă într-un mod isteț, creând contacte cu persoane interesate de același gen.
7 Nu folosi spam-ul! O să obții rezultate mai bune dacă alegi să vorbești despre cartea ta, să fii politicos cu toată lumea și să nu ignori nici un comentariu.
8 Fii pregătit să muncești pe brânci. Iar eforturile extenuante pe care le faci pentru a scrie o carte în timp ce ai o slujbă cu normă întreagă nu iau sfârșit odată cu încheierea procesului de creație. Ulterior trebuie să aloci la fel de mult timp pentru a rămâne conectat în mediul on-line și pentru a face marketingul cărții.
9 Nu ocoli librăriile. Mai ales dacă lucrarea ta este de interes pentru o anumită regiune sau zonă geografică. De acolo pot pleca mulți fani pe Internet.
10 Țintește mai sus. Pentru că vânzările de cărți în format tradițional încă sunt mai mari decât cele în format electronic, nu ar trebui să refuzi oferta unei edituri.
Scris de Andreea Chebac
sursa: bookblog.ro
Dar de ce ai nevoie pentru a reuși să lansezi un ebook cu succes ? The Guardian ne oferă câteva indicii:
1 Alege cartea, titlul și genul corect pentru a le lansa pe Internet. Este recomandat să te axezi pe genuri care au deja comunități bine închegate, cum ar fi fantasy, erotica, chick-lit, horror și thriller. Titlul trebuie să facă volumul să circule, așa că e bine să iei în considerare cuvinte cheie și motoare de căutare.
2 Nu te baza doar pe Facebook și Twitter. Este bine să-ți faci și un site web pentru o prezență mai puternică on-line și pentru a le da ocazia cititorilor să afle mai multe despre tine.
3 Este bine să soliciți ajutorul. Fie că este vorba despre părerea unor profesioniști, sau despre opinia publicului, o perspectivă diferită de a ta nu poate decât să te ajute.
4 Asumă-ți riscul! Recenziile pentru cartea ta vor atrage cititori, cu condiția ca acestea să fie relevante. Solicită recenzii de la bloggeri și site-uri care au ceva de spus în domeniu, chiar dacă riști să nu primești un feed-back pozitiv.
5 Oferă cartea gratuit. Fă asta cât mai des, chiar dacă pentru un timp limitat. Nu se știe cine ajunge să afle despre ea și decide s-o cumpere.
6 Folosește social media. Însă într-un mod isteț, creând contacte cu persoane interesate de același gen.
7 Nu folosi spam-ul! O să obții rezultate mai bune dacă alegi să vorbești despre cartea ta, să fii politicos cu toată lumea și să nu ignori nici un comentariu.
8 Fii pregătit să muncești pe brânci. Iar eforturile extenuante pe care le faci pentru a scrie o carte în timp ce ai o slujbă cu normă întreagă nu iau sfârșit odată cu încheierea procesului de creație. Ulterior trebuie să aloci la fel de mult timp pentru a rămâne conectat în mediul on-line și pentru a face marketingul cărții.
9 Nu ocoli librăriile. Mai ales dacă lucrarea ta este de interes pentru o anumită regiune sau zonă geografică. De acolo pot pleca mulți fani pe Internet.
10 Țintește mai sus. Pentru că vânzările de cărți în format tradițional încă sunt mai mari decât cele în format electronic, nu ar trebui să refuzi oferta unei edituri.
Scris de Andreea Chebac
sursa: bookblog.ro