Treceți la conținutul principal

Cum prevad analistii vremurile incerte. Cei mai ciudati indicatori economici

In afara evenimentelor macroeconomice si fenomenelor naturale, analistii urmaresc si alti indicatori economici atunci cand vine vorba despre previziuni financiare. Vorbim despre cativa indicatori care s-ar putea sa para extrem de bizari, precum consumul de bere, indicatorul Google sau frizura japoneza, dar care indica standardul de viata si puterea de cumparare a unui stat, relateaza Business Insider.

Iata cativa indicatori bizari ce pot influenta miscarile de pe pietele de capitale, potrivit unor economisti citati de Bloomberg.

Cadavrele nerevendicate de la morga

Pentru ca o inmormantare a ajuns extrem de scumpa in zilele noastre, numarul persoanelor care nu mai ridica trupurile rudelor de morga, cel putin in SUA, a crescut foarte mult. Familiile prefera ca statul sa plateasca funeraliile.

Blind date

Cand economia este la pamant si oamenii se simt tot mai nesiguri, acestia cauta sa aiba pe cineva alaturi mai mult ca oricand. Cel putin asta arata cifrele agentiilor matrimoniale.

Lenjeria pentru barbati

Desi poate parea amuzant si total inutil, barbatii renunta sa-si cumpere lenjerie in vremuri de recesiune. Si asta pentru ca economisesc bani, scrie cei de la Business Insider. De pilda, cercetarile firmei Mintel arata ca vanzarile lenjeriei de corp pentru publicul masculin au scazut cu 2,3% in 2009, pentru prima data in ultimii sase ani.

Atractivitatea chelnerilor

Cu cat fetele/baietii care servesc in restaurante si baruri sunt mai atractive, cu atat economia este mai subrezita. In timpul perioadelor de boom, persoanele considerate atragatoare din punct de vedere fizic au tendinta de a-si schimba jobul, cautand pozitii mai bine platite, folosindu-se de aspectul exterior.
Editorii de la New York Magazine sustin, de asemenea, ca exista substanta in acest concept: oamenii frumosi au mai multe sanse de reusita si-si schimb mai des locul de munca decat cei mai putin atragatori. Acest lucru reprezinta insa un semnal de destabilizare economica.

Consumul de bere

Consumatorii de alcool intotodeauna incearca sa economiseasca bani pentru a se aproviziona cu numeroase sticle/cutii de bere in locuinta personala. Mai mult, vaneaza ofertele promotionale din supermarketuri si cauta joburi care sa le asigure facilitati de acest gen.

In Europa, 73% din locurile de munca din industria berii se gasesc in fabricile internationale. Totodata, vorbim si despre pozitiile din baruri si restaurante. In 2008 si pana in 2010, angajarea in industria berii a scazut cu 12% la nivel global si cu 2% la nivelul continentului european. Cu siguranta, masurile de austeritate sunt resimtite mult mai greu fara consumul de bauturi alcoolice, glumesc editorii de la Business Insider.

Coafura japoneza

In perioadele de boom economic, femeile sunt mult mai dornice si mai ales, detin fonduri pentru a-si face diverse schimbari la nivel de look – sa frecventeze saloanele de cosmetice, sa-si ingrijeasca parul si unghiile, sa se intretina cu sedinte de masaj. Chiar si in timpuri de recesiune, femeile sunt in stare sa renunte la mancare in favoarea vizitelor la salon.

Desi putini analisti se declara incantati de aceasta idee, revista nipona de business Nikkei relateaza ca in 1997 femeile au renuntat la pletele lungi odata cu prabusirea economiei japoneze din acea perioada.

Consumul de popcorn

Pentru a scapa de realitatea dura, consumatorii aleg sa viseze la filme SF precum Jason Bourne sau Harry Potter. Box office-ul international a inregistrat in 2009 (an de criza) cele mai mari succese financiare. Vanzarile de popcorn in aceasta perioada pur si simplu s-au dublat, noteaza Bloomberg.

Cautarile pe Google

Sute de milioane de cautari au loc zilnic pe gigantul online Google. Motorul de cautare reprezinta un urias agregator, asa ca cele mai frecvente cautari arata directiile pietelor din momentul respectiv. De exemplu, daca apar zeci de cuvinte ce includ termenii „somaj”, „locuri de munca”, „joburi”, rezulta ca oferta este saraca, iar cererea excedentara. In concluzie, recesiunea bate la usa.

Jucarii si creioane personalizate pentru copii

Incercand sa-si mentina cifra de afaceri in vremuri de recesiune, restaurantele adopta diverse strategii de marketing in vederea fidelizarii clientilor si de ce nu, atragerii unor noi segmente de consumatori: copiii. Acestia din urma se declara absolut incantati de cadourile primite in localurile pe care le frecventeaza alaturi de parinti, de jucariile si creioanele personalizate cu diverse personaje de poveste.

Conserve alimentare

In general, consumatorii cumpara conserve alimentare in defavoarea legumelor si produselor scumpe (in special, produse animale), pentru a face economii in vremuri de criza financiara. De exemplu, in 2009, vanzarile conservelor au crescut cu 23% in Marea Britanie, iar consumatorii au ales aceste tipuri de mancaruri in loc sa iasa in oras pentru a lua masa.

Brandurile de glossuri

Creat de catre Leonard Lauder, presedintele producatorului american de produse de ingrijire personala, cosmetice, parfumuri si produse de par, Estee Lauder, sustine ca marca si tipul glossurilor folosite de femei arata puterea de cumparare din randul publicului feminin dintr-un anumit moment. Totodata, acesta a explicat pentru Bloomberg ca in vremuri de dificultate economica, femeile au mai degraba tendinta de a renunta la marcile cunoscute de genti si pantofi decat sa-si schimbe brandul luciului de buze.

Potrivit Investopedia, vanzarile de glossuri la nivel global s-au dublat din septembrie 2008.

Disponibilitatea constructorilor

Intotdeauna ocupate cu diversi clienti, firmele de constructii au tendinta de a raspunde mai greu solicitarilor in perioade de crestere economica. Asadar, cu cat un constructor raspunde mai repede unui apel telefonic, cu atat situatia financiara la nivel national/global este mai inrautatita.

Desi nu sunt foarte multe studii realizate pe aceasta tema, lucrurile par logice, noteaza Business Insider. De cealalata parte, daca o tara se afla in plina criza economica exista putine sanse ca cetatenii sai sa-si permita sa-si construiasca noi locuinte.

autor: Gabriela Stanciu - sursa
sursa foto

Postări populare de pe acest blog

Cum schimbă limba pe care o vorbeşti lucrurile pe care le vezi? Lingviştii văd lumea diferit

Dacă doi oameni s-ar uita la acelaşi obiect, ei vor vedea lucruri cu totul diferite. Potrivit unui nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Johns Hopkins, familiarizarea unei persoane cu un obiect, în special, cu literele alfabetului, va influenţa trăsăturile pe care le observă. Studiind modurile diferite prin care oamenii percep un alfabet, cercetătorii au descoperit că expertiza ajută la sortarea caracteristicilor neînsemnate, lăsând novicii să privească literele ca fiind ceva mai complex. Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Johns Hopkins au analizat răspunsurile a 50 de participanţi care au fost rugaţi să stabilească dacă perechile de litere arabe erau diferite sau identice. Participanţii au fost repartizaţi în grupuri a câte 50 de persoane, dintre care 25 erau experţi în arabă, iar alţi 25 nu cunoşteau limba. Cercetătorii au arătat participanţilor 2.000 de perechi de litere, măsurând viteza de răspuns ...

Man Booker prize 2015 longlist: let the 'posh bingo' begin

At midday on Wednesday, the opening list of runners and riders for Britain’s leading books prize is unleashed on the reading world. Who will it be? Who will it be? With less than 24 hours to go before the longlist is announced, we’re starting to wonder who’ll make up this year’s Man Booker dozen – even though offering predictions is, in this game of “posh bingo”, as Julian Barnes put it, a bit like filling in your card before the numbers have been called. In the second year that American authors have been eligible, one obvious contender is Hanya Yanagihara ’s epic tearjerker about love, friendship and the effects of childhood abuse: A Little Life is hot off presses in the UK and currently consuming readers on both sides of the Atlantic. Other US novels to look out for include Marilynne Robinson’s Lila, the third in her Gilead series, published to ecstatic reviews last November ; a strong debut from Atticus Lish exploring poverty and hard graft in an unforgiving post-cra...

Subway Performer Mike Yung - Unchained Melody (23rd Street Viral Sensation)