Scriitorii au intrat de mai mult timp în contact cu reţeaua de
socializare Twitter, pe care o folosesc pentru a se promova, a schimba
idei cu cititorii şi a experimenta cu celebrele fraze de maximum 140 de
caractere, însă nu toţi au acelaşi entuziasm în faţa acestui instrument.
Mai mulţi scriitori, printre care Salman Rushdie, Haruki Murakami,
Patricia Cornwell, Tatiana de Rosnay, Alexandre Jardin şi Régis
Jauffret, au ajuns să folosească reţeaua socială Twitter.
Ca şi politicienilor şi oamenilor obişnuiţi, această reţea care are 383 de milioane de utilizatori în toată lumea, le oferă şi scriitorilor o extraordinară expunere, chiar dacă aceştia din urmă se mulţumesc uneori doar să posteze anunţuri privind următoarele lor apariţii la televizor sau sesiuni de autografe.
Autorul bestsellerului "IQ84", japonezul Haruki Murakami, are o comunitate foarte activă de followeri, însă el nu le răspunde niciodată cititorilor săi.
La polul opus, Salman Rushdie, care are 270.000 de followeri, intră în dialog aproape zilnic cu aceştia.
Celebra autoare americană de romane noir Patricia Cornwell îşi anunţă întâi admiratorii de pe Twitter când vor apărea noile sale cărţi şi le împărtăşeşte gândurile ei de dimineaţă.
După ce au experimentat această tendinţă de a posta compulsiv mesaje scurte, unii îşi abandonează sau chiar îşi închid contul, după câteva luni, cum a făcut francezul Yann Moix, care s-a declarat "dezgustat" de această "groapă de gunoi cu fraze".
Compatriotul său Alexandre Jardin a mărturisit că a "dispărut într-un roman" şi a părăsit Twitter pentru un an. "Twitter este un flux, nu are nicio legătură cu scriitura care implică omul. Dar este delicios", spune Jardin.
Alţii sunt însă oripilaţi. Scriitorul irlandez Colum McCann spune că nu a postat niciodată mesaje pe Twitter. "Mai bine mor! Ajunge telefonul mobil, deci este deja destul loc pentru ipocrizie", spune acesta.
"Jean Cocteau ar fi fost în largul lui pe Twitter, pentru că trebuie să fii concis", comentează Bernard Pivot, celebru jurnalist francez, care foloseşte, la rândul său, platforma online pentru a împărtăşi admiratorilor săi reflecţii asupra literaturii şi limbii franceze.
Un Institut de twitteratură comparată (Institut de Twittérature Comparée) a fost creat în 2010, având sedii la Québec şi Bordeaux.
mediafax.ro
Ca şi politicienilor şi oamenilor obişnuiţi, această reţea care are 383 de milioane de utilizatori în toată lumea, le oferă şi scriitorilor o extraordinară expunere, chiar dacă aceştia din urmă se mulţumesc uneori doar să posteze anunţuri privind următoarele lor apariţii la televizor sau sesiuni de autografe.
Autorul bestsellerului "IQ84", japonezul Haruki Murakami, are o comunitate foarte activă de followeri, însă el nu le răspunde niciodată cititorilor săi.
La polul opus, Salman Rushdie, care are 270.000 de followeri, intră în dialog aproape zilnic cu aceştia.
Celebra autoare americană de romane noir Patricia Cornwell îşi anunţă întâi admiratorii de pe Twitter când vor apărea noile sale cărţi şi le împărtăşeşte gândurile ei de dimineaţă.
După ce au experimentat această tendinţă de a posta compulsiv mesaje scurte, unii îşi abandonează sau chiar îşi închid contul, după câteva luni, cum a făcut francezul Yann Moix, care s-a declarat "dezgustat" de această "groapă de gunoi cu fraze".
Compatriotul său Alexandre Jardin a mărturisit că a "dispărut într-un roman" şi a părăsit Twitter pentru un an. "Twitter este un flux, nu are nicio legătură cu scriitura care implică omul. Dar este delicios", spune Jardin.
Alţii sunt însă oripilaţi. Scriitorul irlandez Colum McCann spune că nu a postat niciodată mesaje pe Twitter. "Mai bine mor! Ajunge telefonul mobil, deci este deja destul loc pentru ipocrizie", spune acesta.
"Jean Cocteau ar fi fost în largul lui pe Twitter, pentru că trebuie să fii concis", comentează Bernard Pivot, celebru jurnalist francez, care foloseşte, la rândul său, platforma online pentru a împărtăşi admiratorilor săi reflecţii asupra literaturii şi limbii franceze.
Un Institut de twitteratură comparată (Institut de Twittérature Comparée) a fost creat în 2010, având sedii la Québec şi Bordeaux.
mediafax.ro