Treceți la conținutul principal

Ministerul Educatiei analizeaza introducerea studierii literaturii universale in invatamantul preuniversitar

Ministerul Educatiei analizeaza introducerea studierii literaturii universale in scoli, de la ciclul primar si pana la finalizarea liceului, din aceasta toamna, a anuntat secretarul de stat in Ministerul Educatiei, Oana Badea. Initiativa a fost sustinuta inca din septembrie anul trecut de catre Grupul pentru Dialog Social si revista "22", in parteneriat cu Administraţia Fondului Cultural Naţional şi Societatea Academică din România, organizand dezbateri pe aceasta tema.
 
Oana Badea: Sa va introduce studierea literaturii universale cel putin 10% pentru fiecare an de studiu.
 
Secretarul de stat in Ministerul Educatiei, Oana Badea, a afirmat ca propunerea mizeaza pe introducerea studierii literaturii universale in proportie de cel putin 10% pentru fiecare an de studiu, din anul 2012-2013.
 
"Voi inainta in aceasta saptamana domnului ministru propunerea ca din 2012-2013 sa se introduca studierea literaturii universale in aria curriculara limba si comunicare, cel putin 10% pentru fiecare an de studiu, chiar daca acest lucru inseamna o schimbare de programa scolara. Mi se pare ca beneficiul pe care il aduce elevilor este mult mai mare decat asteptarea unei reasezari curriculare", a declarat Oana Badea, citata de Hotnews.
 
Badea a precizat ca profesorii s-au declarat in favoarea acestei propuneri. "Nu inseamna ore in plus, ci un continut destept structurat", a continuat Badea, sustinand ca "gandirea critica, abordarea culturii generale presupune ca nu vorbesc doar de simbolistii romani, de exemplu, ci si despre cei europeni. E mult mai sanatos sa il plasam pe Caragiale in universalitate".
 
"Prin basme cred ca e foarte usor de apropiat copilul de literatura universala. La scoala primara exista ora de lectura, iar literatura universala se va face doar prin subiectele pe care le abordeaza", a declarat oficialul. Potrivit secretarului de stat in Ministerul Educatiei, in prezent profesorii de limba romana nu au un numar de autori pe care trebuie sa ii predea, ci anumite genuri. "Profesorul are libertatea sa aleaga autorii si acum le spunem sa aleaga si autori straini", a precizat Oana Badea.
 
Secretarul de stat a precizat ca "Societatea Academica Romana, prin vocea domnului Cristian Hatu, a adus acest subiect in discutie si, de altfel, a avut si un studiu aprofundat pe aceasta tema. Apoi, Centrul pentru Educatia 2000+ si Asociatia profesorilor de limba romana din Romania au venit cu o propunere efectiva catre Ministerul Educatiei".
 
Societatea Academica Romana, in parteneriat cu Administratia Fondului Cultural National, Grupul pentru Dialog Social si revista "22", a organizat, in septembrie 2011, o ampla dezbatere pe aceasta tema, in cadrul careia s-au expus motivele pro si contra introducerii acestei materii in curricula scolara preuniversitara.
 
La randul sau, Centrul pentru Educatia 2000+ si Asociatia profesorilor de limba romana din Romania au inaintat trei propuneri care privesc predarea disciplinei de Limba şi literatura română:
 
1 – Propunem ca în cadrul disciplinei "Limba şi literatura română" să fie studiate şi texte din literatura universală. Profesorii vor putea alege texte-suport adecvate fiecărui an de studiu dintr-o listă  de opere aparţinând literaturii universale.
 
2 - Din totalul textelor literare recomandate pentru studiu la disciplina "Limba şi literatura română", propunem ca ponderea textelor din literatura universală să fie între 15% şi 30%. Precizăm că această propunere nu implică mărirea numărului de ore alocate săptămânal.
 
3 – Propunem, de asemenea, ca în subiectele de la examenele naţionale (evaluarea naţională şi bacalaureat) să fie incluse şi cerinţe care să valorifice cunoştinţele dobândite în urma studiului unor texte din literatură universală.
 

Postări populare de pe acest blog

Cum schimbă limba pe care o vorbeşti lucrurile pe care le vezi? Lingviştii văd lumea diferit

Dacă doi oameni s-ar uita la acelaşi obiect, ei vor vedea lucruri cu totul diferite. Potrivit unui nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Johns Hopkins, familiarizarea unei persoane cu un obiect, în special, cu literele alfabetului, va influenţa trăsăturile pe care le observă. Studiind modurile diferite prin care oamenii percep un alfabet, cercetătorii au descoperit că expertiza ajută la sortarea caracteristicilor neînsemnate, lăsând novicii să privească literele ca fiind ceva mai complex. Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Johns Hopkins au analizat răspunsurile a 50 de participanţi care au fost rugaţi să stabilească dacă perechile de litere arabe erau diferite sau identice. Participanţii au fost repartizaţi în grupuri a câte 50 de persoane, dintre care 25 erau experţi în arabă, iar alţi 25 nu cunoşteau limba. Cercetătorii au arătat participanţilor 2.000 de perechi de litere, măsurând viteza de răspuns ...

Man Booker prize 2015 longlist: let the 'posh bingo' begin

At midday on Wednesday, the opening list of runners and riders for Britain’s leading books prize is unleashed on the reading world. Who will it be? Who will it be? With less than 24 hours to go before the longlist is announced, we’re starting to wonder who’ll make up this year’s Man Booker dozen – even though offering predictions is, in this game of “posh bingo”, as Julian Barnes put it, a bit like filling in your card before the numbers have been called. In the second year that American authors have been eligible, one obvious contender is Hanya Yanagihara ’s epic tearjerker about love, friendship and the effects of childhood abuse: A Little Life is hot off presses in the UK and currently consuming readers on both sides of the Atlantic. Other US novels to look out for include Marilynne Robinson’s Lila, the third in her Gilead series, published to ecstatic reviews last November ; a strong debut from Atticus Lish exploring poverty and hard graft in an unforgiving post-cra...

Subway Performer Mike Yung - Unchained Melody (23rd Street Viral Sensation)