Treceți la conținutul principal

Reclame subliminale

Cum se inserează în filme sau în reclamele celor mai cunoscute produse din lume aluzii sexuale, trupurile unor femei sau bani

Cine caută un nou mod de a-şi promova produsele ar trebui să "implanteze, în reclamă, sugestii referitoare la sex şi putere", scrie Business Insider.

Aceasta este publicitatea subliminală, care s-a născut în 1957, când un cercetător de piaţă a introdus frazele "beţi Coca-Cola" şi "mâncaţi popcorn" în timpul unui film. Cuvintele apăreau pe ecran doar 0,0003 secunde, timp berechet pentru subconştient să le preia, dar insuficient pentru ca privitorul să îşi dea seama de acestea. Autorul cercetării susţine că experimentul său a crescut vânzările de Cola cu 18,1% şi pe cele de popcorn cu 57,8 procente.

Business Insider se întreabă dacă într-adevăr creatorii de publicitate introduc mesaje subliminale în reclamele lor şi dacă acestea au vreun efect. Consultaţi galeria foto de mai jos, care prezintă unele dintre cele mai inspirate mesaje subliminale din reclame.

1. Gheaţa de pe cutia de Cola seamănă cu silueta unei femei bine proporţionate.

2. Această reclamă ar putea conţine un mesaj subliminal rasist, acela că patronii sunt albi, iar angajaţii - negri.

3. Cuvintele "Coca-Cola" apar pe unul dintre inelele din "Lord of the Rings".

4. Umbra muşchilor abdominali pare a avea forma unui organ sexual masculin.


5. Urma lăsată de lingură în cutia de îngheţată pare a avea forma unei femei goale.

6. Părţile subliminale (organul sexual de pe spatele femeii şi cuvântul "ex", adică fostul/fosta, sunt evidenţiate în partea dreaptă).

7. Numele companiei, sloganul şi imaginea duc cu gândul cu totul altceva decât la o firmă care produce haine.

8. Un dolar, simbolul puterii şi al bogăţiei, apare "ascuns" într-un sandwich de la KFC.


9. În timpul unei emisiuni gastronomice din SUA, pe ecran apare, pentru o fracţiune de secundă, o reclamă la McDonald's.

10. Întoarsă, această reclamă la berea Heineken arată că sexul vinde.




11. Stafful lui George W. Bush a fost acuzat că, în timpul campaniei pentru alegerile prezidenţiale din 2000, a folosit cuvântul "birocraţi" ["bureaucrats"] pentru că include combinaţia de litere "rats" (şobolani), care induce o idee negativă despre contracandidatul Al Gore.


12. Nu prea e nimic subliminal în asta: noul sandwich de la Burger King pare a sugera sexul oral. Mai ales că în reclamă apar cuvintele "blow" (în engleză, sexul oral se numeşte "blow job") şi "seven incher" (cu o dimensiune de şapte inci, adică 18 centimetri). În plus, ar fi de remarcat multe cuvinte cu tentă sexuală din textul din josul imaginii.



13. În această reclamă la Chevrolet Impala, produsul nici nu apare (fiind prezentă doar sigla), însă clipul este foarte sugestiv.


14. Iată motivul pentru care bărbaţii sunt atraşi de camioanele Dodge.



15. Serialul "Family Guy" ia în derâdere publicitatea subliminală. În cadrul unui episod, un bărbat apare de două ori, la interval de câteva secunde, şi spune: "Fumaţi". Apoi, după alte câteva secunde, acelaşi bărbat apare şi întreabă: "V-aţi apucat odată de fumat?".

de Mihai SCHIAU
http://www.gandul.info/magazin/cum-se-insereaza-in-filme-sau-in-reclamele-celor-mai-cunoscute-produse-din-lume-aluzii-sexuale-trupurile-unor-femei-sau-bani-8290144 

Postări populare de pe acest blog

Cum schimbă limba pe care o vorbeşti lucrurile pe care le vezi? Lingviştii văd lumea diferit

Dacă doi oameni s-ar uita la acelaşi obiect, ei vor vedea lucruri cu totul diferite. Potrivit unui nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Johns Hopkins, familiarizarea unei persoane cu un obiect, în special, cu literele alfabetului, va influenţa trăsăturile pe care le observă. Studiind modurile diferite prin care oamenii percep un alfabet, cercetătorii au descoperit că expertiza ajută la sortarea caracteristicilor neînsemnate, lăsând novicii să privească literele ca fiind ceva mai complex. Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Johns Hopkins au analizat răspunsurile a 50 de participanţi care au fost rugaţi să stabilească dacă perechile de litere arabe erau diferite sau identice. Participanţii au fost repartizaţi în grupuri a câte 50 de persoane, dintre care 25 erau experţi în arabă, iar alţi 25 nu cunoşteau limba. Cercetătorii au arătat participanţilor 2.000 de perechi de litere, măsurând viteza de răspuns ...

Man Booker prize 2015 longlist: let the 'posh bingo' begin

At midday on Wednesday, the opening list of runners and riders for Britain’s leading books prize is unleashed on the reading world. Who will it be? Who will it be? With less than 24 hours to go before the longlist is announced, we’re starting to wonder who’ll make up this year’s Man Booker dozen – even though offering predictions is, in this game of “posh bingo”, as Julian Barnes put it, a bit like filling in your card before the numbers have been called. In the second year that American authors have been eligible, one obvious contender is Hanya Yanagihara ’s epic tearjerker about love, friendship and the effects of childhood abuse: A Little Life is hot off presses in the UK and currently consuming readers on both sides of the Atlantic. Other US novels to look out for include Marilynne Robinson’s Lila, the third in her Gilead series, published to ecstatic reviews last November ; a strong debut from Atticus Lish exploring poverty and hard graft in an unforgiving post-cra...

Subway Performer Mike Yung - Unchained Melody (23rd Street Viral Sensation)