"The Dyslexia Myth" (2005) divulgă miturile şi concepţiile greşite referitoare la o tulburare care afectează 10% din populaţie. "The Dyslexia Myth" avansează ideea că modul de înţelegere a dislexiei în prezent nu este doar eronat, ci, mai mult decât atât, îngreunează acordarea de ajutor la învăţarea citirii de care au disperată nevoie zeci de mii de copii. În baza multor ani de cercetare academică intensivă desfăşurată de ambele părţi ale Atlanticului, "The Dyslexia Myth" contestă existenţa dislexiei ca afecţiune distinctă, relevând astfel dimensiunea şi suferinţa realei incapacităţi de a citi. Documentarul investighează discrepanţa dintre realitate şi practicile educaţionale din Marea Britanie, arătând că după sute de milioane de lire investite în predarea citirii, numărul copiilor care întâmpină probleme serioase în această deprindere abia dacă a înregistrat vreo modificare.
Dacă doi oameni s-ar uita la acelaşi obiect, ei vor vedea lucruri cu totul diferite. Potrivit unui nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Johns Hopkins, familiarizarea unei persoane cu un obiect, în special, cu literele alfabetului, va influenţa trăsăturile pe care le observă. Studiind modurile diferite prin care oamenii percep un alfabet, cercetătorii au descoperit că expertiza ajută la sortarea caracteristicilor neînsemnate, lăsând novicii să privească literele ca fiind ceva mai complex. Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Johns Hopkins au analizat răspunsurile a 50 de participanţi care au fost rugaţi să stabilească dacă perechile de litere arabe erau diferite sau identice. Participanţii au fost repartizaţi în grupuri a câte 50 de persoane, dintre care 25 erau experţi în arabă, iar alţi 25 nu cunoşteau limba. Cercetătorii au arătat participanţilor 2.000 de perechi de litere, măsurând viteza de răspuns ...