Să fim sinceri acum – ni s-a întâmplat tuturor să judecăm o carte după copertă. Prima impresie, acele câteva secunde înainte de a răsfoi cartea și a decide dacă într-adevăr merită timpul tău, e creată de impactul vizual pe care ți-l conferă design-ul copertei. Evident că nu te poate opri o copertă urâtă să citești o carte bună, ar fi chiar culmea, însă unora dintre noi, mai sensibili la estetic, ne poată lăsa un gust mai amărui și gânduri de genul „Cartea asta ar fi meritat o copertă mai bună” sau „Păcat că nu le-a ieșit potriveala între atmosfera romanului și design”. Graba, lipsa înțelegerii mai profunde a cărții, treabă de mântuială sau pur și simplu o lipsă a gustului estetic pot fi unele dintre motivele care au dus la eșecul pe partea vizuală a unei cărți care, altfel, ca și conținut, consideri că e genială. Ți s-a întâmplat și ție să dai peste un design nepotrivit al unei capodopere? Noi credem că da.
Astfel, împreună cu amicii de la Upside Down, am decis să realizăm acest concurs prin care să vă rugăm pe toți cei care ați avut astfel de pățanii, să ne trimiteți o poză cu acea copertă pe care, după gustul vostru, o găsiți nefericită. Deviza concursului fiind „Nu judeca o carte după copertă”, premiile vor consta în 10 coperte superbe marca Upside Down care să îmbrace și să „ascundă” copertele urâte, iar câștigătorul locului I va primi, pe lângă copertă, și o geantă de la Upside Down.
De asemenea, după încheierea concursului, vom publica un material în care vom strânge toate pozele voastre ce respectă cerințele de mai jos.
Așadar, ce trebuie să faceți?
Condiții:
1. Fă o poză copertei. Poza să fie cât mai clară și cât mai mare ca dimensiune. Folosește-te, dacă poți, de lumină naturală.
2. Postează poza pe pagina personală de Facebook.
3. În dreptul descrierii pozei, dă copy-paste următoarei fraze:
Upside Down și Hyperliteratura te invită la concursul „Cele mai urâte coperte de carte”. Vezi mai multe detalii aici: https://goo.gl/ezQnCN
Etichetează în descrierea de mai sus paginile Upside Down și Hyperliteratura.
4. Apoi, tot în descrierea pozei tale, argumentează într-un paragraf de ce ți-a plăcut această carte și de ce crezi că alegerea copertei a fost nefericită.
5. Lasă linkul pozei în secțiunea de comentarii de mai jos.
6. Nu uita că poza trebuie să fie publică pentru a o vedea și noi.
Fotografiile care nu bifează toate condițiile de mai sus nu vor fi luate în calcul la selecția finală.
Premii:
Zece dintre cele mai bine argumentate și mai interesante texte ale pozelor, însoțite și de fotografii reușite, vor câștiga câte o copertă marca Upside Down.
Locul I va primi, așa cum spuneam și mai sus, pe lângă copertă, și o geantă Upside Down.
Perioada concursului
Concursul se va desfășura între 15 martie – 2 aprilie. Câștigătorii vor fi anunțați și contactați pe 3 aprilie.
Succes!
scrisă de Ioana Vighi
sursa: hyperliteratura.ro