Treceți la conținutul principal

Tabloidul britanic The Sun renunţă la abonamentele online, pentru a atrage mai mulţi cititori

Image result for the sun newspaperThe Sun, tabloidul cu cele mai mari vânzări din Marea Britanie, a decis să renunţe la sistemul său de abonamente online, după ce site-ul publicaţiei deţinute de Rupert Murdoch a ratat acest experiment digital, nereuşind să atragă un număr suficient de mare de cititori, informează Reuters.


Renunţarea la abonamentul online, introdus în 2013, marchează eşecul suferit de The Sun în încercarea sa de a-şi crea o piaţă de nişă în spaţiul digital, spre deosebire de marele său rival, tabloidul Daily Mail, ce deţine unul dintre cele mai populare site-uri din lume.

Decizia de renunţare la sistemul de abonament digital reprezintă, de asemenea, prima schimbare de strategie adoptată de Rebekah Brooks, care a revenit în mass-media pentru a manageria The Sun şi The Times, în calitate de director executiv al diviziei print din grupul de presă al magnatului Rupert Murdoch.

Rebekah Broos, care a preluat această funcţie în septembrie, şi-a petrecut ultimii patru ani încercând să îşi reabiliteze numele, după ce a fost acuzată că a fost implicată în mod activ într-un scandal uriaş, declanşat de interceptarea ilegală de către The Sun a telefoanelor unor celebrităţi şi politicieni, cu scopul de a publica diverse articole.

"Am toată încrederea că această evoluţie digitală va asigura faptul că poziţia unică pe care The Sun o ocupă în cultura britanică va fi păstrată şi consolidată", a declarat Rebekah Brooks într-o declaraţie adresată angajaţilor tabloidului.

Site-ul tabloidului The Sun va putea fi consultat din nou în regim de gratuitate începând din 30 noiembrie, însă anumite produse cu plată ale sale, vizate de abonamente ce au fost deja plătite, vor fi menţinute.

Recunoaşterea implicită de către tabloidul britanic a faptului că cititorii nu sunt dispuşi să plătească online pentru acest tip de jurnalism are loc într-o perioadă în care industria mass-media are opinii împărţite în ceea ce priveşte considerarea abonamentelor online şi a publicităţii digitale drept o soluţie eficientă pentru acest sector de activitate, care se confruntă cu dificultăţi considerabile, din cauza scăderii constante a veniturilor generate de publicitate.

"În ceea ce priveşte jurnalismul popular, în general, cred că este incredibil de greu să implementezi cu succes un model de abonament pentru acest tip de conţinut. Acest tip de jurnalism nu oferă informaţii financiare de tip premium", a declarat Douglas McCabe, analist media la compania Enders Analysis.

Printre ziarele care au avut succes în activitatea de implementare a abonamentelor online se află Financial Times, The New York Times, dar şi alte două publicaţii din imperiul Murdoch - The Wall Street Journal şi Times of London -, care vor păstra sistemul de abonamente online, în ciuda deciziei luate de The Sun.

Decizia de a se renunţa la abonamentul online, singurul folosit de un tabloid britanic, a fost luată pentru a se asigura o revitalizare a ziarului.

În septembrie, The Sun a avut 1,1 milioane de cititori unici, potrivit ABC Data, fiind depăşit în mod categoric de Daily Mail (13,4 milioane cititori unici) şi Mirror Group (3,9 milioane cititori unici). Vânzările în print ale tabloidului The Sun au scăzut cu 34% în absenţa lui Brooks.

Douglas McCabe spune că se aşteaptă ca tabloidul The Sun să dezvolte în curând o nouă strategie care să vizeze reţelele de socializare şi să încerce să ofere publicitarilor un acces cât mai mare posibil la cititorii internaţionali.

"The Sun este încă un brand foarte puternic şi nu cred că brandul a fost distrus în vreun fel. Are încă o rezonanţă reală pe piaţă", a adăugat analistul britanic.

Autor: Florin Badescu - Mediafax 

Postări populare de pe acest blog

Subway Performer Mike Yung - Unchained Melody (23rd Street Viral Sensation)

Degradarea morală a societăţii noastre este la fel de răspândită la vârf pe cât este la bază

TEMA: Revoltele din Marea Britanie David Cameron, Ed Miliband și întreaga noastră clasă politică s-au reunit ieri pentru a-i denunţa pe revoltaţi. Și, firește că aveau dreptate să spună că acţiunile acestor jefuitori, incendiatori și tâlhari sunt demne de dispreţ și criminale, și că poliţia ar trebui să primească mai mult sprijin. Dar toată această manifestare publică a șocului și-a indignării a avut ceva extrem de fals și ipocrit.  Căci deputaţii vorbeau despre teribilele evenimente din cursul săptămânii de parcă n-ar fi avut nimic de-a face cu ei. Eu, unul, nu pot accepta această ipoteză. De fapt, sunt de părere că avalanșa de criminalitate de pe străzile noastre nu poate fi disociată de degradarea morală prezentă în cele mai sus-puse cercuri ale societăţii britanice moderne. În ultimele două decenii, am asistat la un declin înspăimântător al standardelor morale în rândul elitei britanice și la apariţia unei culturi aproape universale a egoismului și a lăcomiei.

Casa Share, proiectul comunității online care schimbă vieți

Zeci de familii din România trăiesc în condiții inumane, fără căldură, lumină sau chiar fără mâncare. În multe județe din zona Moldovei (considerate județele cele mai sărace din țară) mii de copii își fac temele la lumina lumânării și dorm înghesuiți cu frații și surorile. Un ieșean s-a decis, din dorința de a face bine, să schimbe viața celor mai puțin fericiți. Bogdan Tănasă (foto) își dedică o bună parte din timp și resursele sale financiare pentru proiectul Casa Share, pe care l-a dezvoltat în urmă cu patru ani. Persoanele inimoase care fac parte din comunitatea online salvează oamenii sărmani. Casa Share a fost modalitatea prin care 20 de familii – în total 110 copii – au început să trăiască altfel. Am stat de vorbă cu Bogdan Tănasă care mi-a povestit despre proiect, despre implicarea oamenilor, ceea ce-l motivează și despre cum arată acum viața celor pe care i-a ajutat. continuarea articolului la editiadedimineata.ro   scrisă de Manuela Dinu