Treceți la conținutul principal

365 de zile pline de poezie scrisă de Victor Mihalache

365 de zile pline de poezie scrisă de Victor Mihalache 
Anul 2014 a adus o premieră pentru lumea literară din România. Pentru prima oară un scriitor a decis să scrie ( şi să publice pe internet ) zilnic câte un poem, întregul an.

Iniţiatorul acestui proiect, poetul Victor Mihalache, mai are la activ şi alte desfăşurări inedite: Festivalul de poezie prin SMS, Festivalul Florilor de Câmp, Nopţile de poezie de la Mănăstirea Viforâta, Golgota poeziei la Mănăstirea Gorgota, Festivalul primarilor artişti şi multe altele.

”Am demarat proiectul ” 365 – Un an de poezie cu Victor Mihalache ” pe 31 decembrie 2013. Mă aflam în pădurea de pe dealul din apropierea casei mele de la Vulcana Pandele şi mi-au venit în cap versurile poemului ” Drum cu cărare pe mijloc ”. Primele versuri le-am tastat pe telefon acolo, în pădure. Am continuat acasă, în noaptea de Revelion. Atunci mi-am spus ”De ce nu aş scrie câte un poem în fiecare zi, întregul an?”. Mi-am luat propria provocare în serios şi am scris zi de zi, indiferent dacă aveam sau nu inspiraţie, chef sau stare. Am scris acasă, în mai multe locuri din ţară, în Serbia şi în Republica Moldova. Am publicat poemele în primul rând pe pagina mea de Facebook. Apoi pe Şcoala Micilor Vedete, Lumea Poeziilor, Scriitorul – Destin şi opţiune, Picătura de poezie şi folk, Asociaţia ”Universul prieteniei”, Victorioşii şi alte pagini de Facebook şi site-uri. Unii nu au crezut în proiect, sau mă întrebau dacă nu mă paşte pericolul lipsei de subiecte, sau a repetării acestora…Eu sper că Dumnezeu mi-a dat atâta inspiraţie cât să placă cititorului anul meu poetic. Lectură plăcută şi La mulţi ani de poezie!”, a spus Victor Mihalache.

Acum volumul va fi pregătit pentru publicare. Grafica este semnată Roxana Clopotaru, iar tehnoredactarea, Liviu Negoescu. Cartea ” 365 – Un an de poezie cu Victor Mihalache ” va fi lansată la Târgovişte pe 21 ianuarie 2015, în ziua în care poetul împlineşte 53 de ani. Apoi vor urma lansări la Blaj, Piatra Neamţ, Ploieşti, Bucureşti, Torac ( Serbia ), Sofia ( Bulgaria ), Chişinău ( Republica Moldova ) şi în alte localităţi. Victor Mihalache este membru fondator al Societăţii Scriitorilor Târgovişteni şi membru al Uniunii Ziariştilor Profesionişti din România şi are – până la acest moment – 10 cărţi şi albume publicate.

de Ionuţ Dima
Citeste mai mult: adev.ro/nhjos1

Postări populare de pe acest blog

Subway Performer Mike Yung - Unchained Melody (23rd Street Viral Sensation)

Degradarea morală a societăţii noastre este la fel de răspândită la vârf pe cât este la bază

TEMA: Revoltele din Marea Britanie David Cameron, Ed Miliband și întreaga noastră clasă politică s-au reunit ieri pentru a-i denunţa pe revoltaţi. Și, firește că aveau dreptate să spună că acţiunile acestor jefuitori, incendiatori și tâlhari sunt demne de dispreţ și criminale, și că poliţia ar trebui să primească mai mult sprijin. Dar toată această manifestare publică a șocului și-a indignării a avut ceva extrem de fals și ipocrit.  Căci deputaţii vorbeau despre teribilele evenimente din cursul săptămânii de parcă n-ar fi avut nimic de-a face cu ei. Eu, unul, nu pot accepta această ipoteză. De fapt, sunt de părere că avalanșa de criminalitate de pe străzile noastre nu poate fi disociată de degradarea morală prezentă în cele mai sus-puse cercuri ale societăţii britanice moderne. În ultimele două decenii, am asistat la un declin înspăimântător al standardelor morale în rândul elitei britanice și la apariţia unei culturi aproape universale a egoismului și a lăcomiei.

Mike Yung, o voce extraordinară (artist al străzii, NY)

 <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/GrHfWKeTDEI?start=2" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe> <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/K-N8W3s2yYQ" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>