Reader's Digest îi va plăti pe autorii celor mai spirituale tweet-uri

Reader's Digest a anunţat că îi va plăti cu câte 25 de dolari pe autorii celor mai spirituale comentarii postate pe Twitter, care vor fi preluate în revistă sau redistribuite pe contul publicaţiei de pe platforma de microblogging.

Anunţul a fost făcut după ce, în luna septembrie, în paginile revistei americane Reader's Digest a fost postat un comentariu (o glumă) care fusese scris pe Twitter de actorul de stand-up comedy Dan Wilbur, fără permisiunea acestuia.

Ulterior Dan Wilbur a trimis un lung e-mail revistei Reader's Digest, certând publicaţia pentru că nici nu l-a anunţat că îi va publica respectivul comentariu, nici nu i-a oferit o compensaţie pentru acesta.

Dan Wilbur a spus că Reader's Digest trebuie să îi anunţe pe utilizatorii platformei Twitter ale căror comentarii le foloseşte. De asemenea, Wilbur a spus că Reader's Digest ar trebui să îi transmită un cec de 25 de dolari şi să îl întrebe în ce mod i-ar putea fi atribuită paternitatea acelei glume.

Deşi nu s-a aşteptat să primească un răspuns, trei zile mai târziu Reader's Digest i-a transmis un mesaj scris prin care şi-a cerut scuze. Potrivit Reader's Digest, e-mailul transmis publicaţiei de Dan Wilbur a determinat organizarea unei şedinţe a mai multor reprezentanţi ai publicaţiei, inclusiv editori, persoane de la departamentul privind drepturile de autor, de la departamentul de cercetare şi avocaţi.

La puţin timp după aceea, un cec în valoare de 25 de dolari i-a fost transmis actorului.

Totodată, reprezentanţii Reader's Digest au declarat pentru The Huffington Post că au decis îi să plătească pe autorii tweet-urilor care vor fi folosite în revistă sau redistribuite pe contul de Twitter al publicaţiei.

"Reader's Digest are o lungă tradiţie în privinţa selecţiei şi plăţilor făcute pentru anecdote şi glume", a declarat directorul de relaţii publice al Reader's Digest, Paulette Cohen. "Scrisoarea lui Dan Wilbur ne-a determinat să începem să includem tweet-urile în aceeaşi categorie, astfel că, începând din acest moment, vom plăti autorii pentru tweet-urile lor pe care le vom publica în revista noastră, dar şi pentru acelea pe care le vom redistribui pe această platformă. Sperăm că în viitor şi mai mulţi scriitori şi actori de comedie ne vor trimite glumele lor", a adăugat Paulette Cohen.

Reader's Digest, una dintre cele mai citite reviste din lume, este publicată în 21 de limbi străine.

Reader's Digest este prezentă şi pe piaţa din România, începând din anul 2004, când a fost înfiinţată editura din Bucureşti. În octombrie 2005, a fost lansată Reader's Digest România, ediţia în limba română a revistei Reader's Digest.

de Madalina Cerban - Mediafax